خبر فوری

 
سفر هیئت عالی رتبه عربستان سعودی به اسلام آباد با محوریت گسترش مناسبات دوجانبه
کد خبر :930266309

19:45 1402/05/30


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و عربستان سعودی, دکتر عارف علوی, رئیس جمهور پاکستان, رایزنی, روابط تجاری, سرمایه گذاری, گفتگو, همکاری اقتصادی, وزیر حج و عمره عربستان سعودی,

شیخ توفیق بن فوزان آل ربیعه وزیر حج و عمره عربستان سعودی در راس هیئتی طی سفر به اسلام آباد با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان به گفتگو و رایزنی پرداخت.


 

اسلام اباد: به گزارش راز نیوز | شیخ توفیق بن فوزان آل ربیعه وزیر حج و عمره عربستان سعودی در راس هیئتی طی سفر به اسلام آباد با دکتر عارف علوی رئیس جمهور پاکستان به گفتگو و رایزنی پرداخت.

در این دیدار، دکتر عارف علوی ضمن خوشامدگویی به هیئت میهمان، بر ضرورت گسترش روابط و همکاری میان پاکستان و عربستان سعودی به ویژه در حوزه های سرمایه گذاری، تجاری، اقتصادی و فرهنگی تاکید و پافشاری نمود.

وی با بیان اینکه پاکستان برای روابط خود با عربستان سعودی ارزش بسیاری قائل است، گفت: روابط قوی و مستحکم میان دو کشور مبتنی بر ایمان، تاریخ و روابط مردمی مشترک می باشد.

دکتر عارف علوی بر عزم برای توسعه مشارکت اقتصادی موجود میان دو کشور تاکید کرد و گفت: پاکستان فرصت های سرمایه گذاری گسترده ای در بخش های مختلف از جمله فناوری اطلاعات، انرژی های تجدید پذیر دارد.

وی همچنین از تدابیر و تمهیدات صورت گرفته از سوی دولت عربستان سعودی برای حجاج و زائرین خانه خدا در مراسم باشکوه حج و عمره، نهایت تشکر و قدردانی را بجا آورد و ابراز امیدواری کرد که دولت عربستان سعودی با هزینه دو خانه ای که در مدینه تخریب شد، خرید خانه های پاکستانی در مرکز مدینه را تسریع بخشد.

رئیس جمهور پاکستان از عربستان سعودی و رهبری آن به دلیل حمایت مداوم آنها از طریق سازمان همکاری اسلامی در مسائل مهم مسلمانان، به ویژه مناقشه جامو و کشمیر، فلسطین و افغانستان، قدردانی کرد.

وی همچنین از محمد بن سلمان ولیعهد عربستان جهت عادی سازی روابط با ایران قدردانی کرد و گفت: زعامت ولیعهد عربستان سعودی در جهان اسلام قابل تحسین است.

در همین حال، وزیر حج و عمره عربستان سعودی بر تقویت هرچه بیشتر روابط میان دو کشور تصریح کرد و گفت: عربستان سعودی همچنان امکانات خوبی برای مراسمات حج و عمره در اختیار زائران گرامی قرار خواهد داد.

دکتر عارف علوی در پایان این نشست برای پادشاه و ولی عهد عربستان سعودی آرزوی موفقیت کرد و از آنها بدلیل حمایت های بی دریغ شان از پاکستان در مواقع سخت و دشوار تشکر و قدردانی به عمل آورد.

ارسال نظر

 
1