خبر فوری

 
سفر هیئت عالی رتبه آمریکا با دستور کار مذاکرات امنیت انرژی اسلام آباد-واشنگتن به پاکستان
کد خبر :827897734

09:54 1401/12/25


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, تجارت, تغییرات آب و هوایی, تغییرات اقلیمی, روابط دوجانبه, سرمایه گذاری, محمد شهباز شریف, نخست وزیر پاکستان, هیئت آمریکایی,

جری پیات دستیار وزیر دفتر منابع انرژی در وزارت امور خارجه آمریکا بعدازظهر چهارشنبه 24 اسفند با محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان دیدار کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| جری پیات دستیار وزیر دفتر منابع انرژی در وزارت امور خارجه آمریکا که با دستورکار مذاکرات انرژی پاکستان-آمریکا در صدر یک هیئت به اسلام آباد سفر کرده است، بعدازظهر چهارشنبه 24 اسفند با محمد شهباز شریف نخست وزیر پاکستان دیدار کرد.

نخست وزیر پاکستان در این نشست با اشاره به تشویق دولت پاکستان به سرمایه گذاری بیشتر در زمینه زیرساخت انرژی در پاکستان جهت کمک در انتقال به انرژی تجدید پذیر، اظهار داشت: برگزاری گفتگوی امنیت انرژی پاکستان و ایالات متحده قابل ستایش است. وی همچنین از همکاری و مذاکرات جاری میان دو کشور پاکستان و آمریکا در زمینه های تجارت، سرمایه گذاری، بهداشت، امنیت و تغییرات اقلیمی، استقبال کرد.

دوطرف در این نشست عزم خود در زمینه توسعه اقتصادی، امنیت انرژی، مشارکت در تلاش طولانی مدت برای احیای زندگی عادی سیل زدگان و در مجموع تقویت بیشتر مناسبات میان دو کشور را ابراز داشتند.

به گفته گزارش، گفتگوی امنیت انرژی پاکستان-آمریکا یک اقدام مشترک با هدف افزایش امنیت انرژی می باشد و این به عنوان بستری برای گفتگوهای سطح بالا میان ایالات متحده و پاکستان در مورد اولویت های انرژی دوجانبه، پیشبرد انتقال انرژی های تجدید پذیر و بررسی فرصت های اقتصادی و تجاری در بخش انرژی عمل می کند.

در این نشست مونیکا مدینا دستیار وزیر در امور اقیانوس ها، محیط زیست و علم آمریکا به نخست وزیر پاکستان، گفت: من در سفر خود به اسلام آباد درحال رهبری یک هیئت در نشست های گروه کاری اقلیم و محیط زیست پاکستان-آمریکا می باشم.

گفتنی است همچنین الیزابت هورست معاون دستیار وزیر برای جنوب آسیای مرکزی و جک لوین مدیر ارشد آب و هوا و شرکت مالی توسعه DFC بخشی از این هیئت آمریکا هستند.

دیپلمات های ارشد ایالات متحده تمایل دولت بایدن را برای افزایش همکاری پاکستان-آمریکا در زمینه های تجارت و سرمایه گذاری، سلامت، امنیت و تغییرات اقلیمی را ابراز داشتند.

در این نشست مقامات پاکستان چون اسحاق دار وزیر خزانه داری و درآمد، سردار ایاز صادق وزیر امور اقتصادی، شیری رحمان وزیر تغییرات آب و هوا، احسن اقبال وزیر برنامه ریزی و توسعه، خرم دستگیر خان وزیر نیرو و انرژی، احد چیمه مشاور ارشد، مصدق ملک وزیر مشاور دولت در امور نفت، دستیار های ویژه نخست وزیر طارق فاطمی، جهانزیب خان و سید فهد حسین حضور داشتند.

ارسال نظر

 
1