خبر فوری

 
 
سفر هیئت رسمی عربستان سعودی به پاکستان برای بازدید از بندر گوادر
کد خبر :1250642051

17:05 1397/10/14


برچسب ها : بندر گوادر, پالایشگاه نفت, پاکستان, عربستان سعودی, نفت,

هیئت نمایندگی رسمی عربستان سعودی مشتمل بر 6 نفر روز سه شنبه مصادف با 11 دی ماه 1397 از بندر گوادر پاکستان دیدن کرد. در این بازدید، مقامات پاکستان، هیئت را در رابطه با پروژه های در حال اجرا تحت پروژه CPEC، آگاه کردند.


 

به گزارش راز نیوز ، هیئت نمایندگی رسمی عربستان سعودی مشتمل بر 6 نفر روز سه شنبه مصادف با 11 دی ماه 1397 از بندر گوادر پاکستان دیدن کرد. در این بازدید، مقامات پاکستان، هیئت را در رابطه با پروژه های در حال اجرا تحت پروژه CPEC، آگاه کردند.

هیئت عالی رتبه عربستان سعودی تحت رهبری وزیر انرژی، مشاور منابع طبیعی و صنعت احمد حمید الغامدی به پاکستان سفر کرده بود. هیئت از بخش های مختلف بندر گوادر پاکستان و بخش های آزاد آن نیز دیدن کرد. همچنین این هیئت را از پروژه های در حال اجرا تحت CPEC در بندر و پروژه های اداره پیشرفت بندر گوادر GDA نیز مطلع ساختند.

از طرفی هیئت را از تسهیلات دولت پاکستان برای سرمایه گذاران در بندر و امور امنیتی نیز آگاه کردند.

هیئت عربستان سعودی از علاقه به سرمایه گذاری در بندر گوادر گفت و از تسهیلات دولتی و اقدامات امنیتی دولت پاکستان برای سرمایه گذاران نیز ابراز امیدواری کرد. احمد الغامدی رئیس هیئت عربستان در این موقع در گفت و گو با مقامات پاکستانی، روابط میان دو کشور پاکستان و عربستان سعودی را مبتنی بر روابط سیاسی، مذهبی و برادرانه خواند و گفت : عربستان سعودی در گذشته نیز در مواقع مشکل به همراه پاکستان بوده است. عربستان سعودی همچون گذشته، در آینده نیز در کنار پاکستان خواهد ایستاد. وی همچنین ابراز داشت، دولت عربستان سعودی آماده برای ایفا کردن نقش خود در روند توسعه پاکستان است.

در پایان این سفر پنج روزه هیئت عربستان سعودی، بین اسلام آباد و ریاض، چهار یادداشت تفاهم نامه ای برای ارتقاء همکاری های سرمایه گذاری و تجارت در زمینه های نفت و منابع طبیعی به امضا خواهند رسید. پس از امضای توافقنامه های دوجانبه، آنها را تحت پروژه CPEC گسترش نیز خواهند داد.

طبق گفته منابع خبری ، دولت پاکستان زمینی را در بندر گوادر در اختیار عربستان سعودی قرار خواهد داد تا این کشور در این زمین بتواند با برپا کردن کارخانه ای، توسط فناوری های بروز جهانی اقدام به پالایش نفت بکند.

علاوه بر آن عربستان سعودی در این بندرگاه ، مخزن نفت نیز تاسیس خواهد کرد، این مخزن ظرفیت ذخیره 20 الی 30 تن نفت را دارا خواهد بود. این امر موجب افزایش صادرات نفت عربستان سعودی خواهد شد. ناگفته نماند که پاکستان وعده داده است که درصورت ساخت پالایشگاه عربستان سعودی در بندر گوادر و سرمایه گذاری در آن، 16% درصد سود حاصله را به آن پرداخت کند.

ارسال نظر

 
1