خبر فوری

 
 
سفر هیئت آمریکا به پاکستان با دستورکار احیای روابط
کد خبر :732054942

12:37 1401/11/25


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, درک شولت, روابط دوجانبه, سفر به پاکستان, مشاور ارشد سیاسی وزیر امور خارجه آمریکا, مشاور وزارت امور خارجه آمریکا, هیئت آمریکایی, واشنگتن,

هیئتی به رهبری درک شولت مشاور ارشد سیاسی وزارت خارجه آمریکا طی هفته جاری به پاکستان سفر می کند.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز | خبرگزاری رویترز به نقل از وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا اظهار داشت که هیئتی به رهبری درک شولت مشاور ارشد سیاسی وزارت خارجه آمریکا طی هفته جاری به این امید که روابطی که در زمان عمران خان نخست وزیر اسبق تیره شده بود را بهبود بخشد، به پاکستان سفر خواهد کرد.

براساس گزارش، این هیئت همچنین بر همکاری امنیتی قوی بین دوکشور تاکید خواهد کرد. مقابله با اثرات تغییر اقلیم از طریق روابط اقتصادی و همکاری نیز در دستورکار این نشست ها می باشد.

این هیئت از 14 تا 18 فوریه (25 تا29 بهمن) به کشورهای بنگلادش و پاکستان سفر و با مقامات عالی رتبه رسمی، اعضای جامعه مدنی و بازرگانان دیدار خواهد داشت.

هیئت آمریکایی در حالی به پاکستان سفر می کند که اقتصاد 350 میلیارد دلاری این کشور درپی سیل ویرانگر به شدت تحت تاثیر قرار گرفته است. پاکستان درحال حاضر با مشکلات اقتصادی جدی مواجه شده است و از طرفی مذاکرات 10 روزه با صندوق بین المللی پول IMF برای دریافت قسط بعدی وام به مبلغ 1.1 میلیارد دلار نیز روز جمعه بدون هیچ نتیجه ای به پایان رسید.

گفته می شود که پاکستان برای دریافت قسط بعدی وام از آی ام اف، از آمریکا درخواست کمک در مذاکرات را کرده است.

ارسال نظر

 
1