خبر فوری

 
 
سفر هئیت طالبان به اندونزی
کد خبر :2072463695

00:05 1398/05/05


برچسب ها : افغانستان, اندونزی, پاکستان, جاکارتا, طالبان افغانستان,

یک هئیت 8 نفری دفتر سیاسی طالبان در قطر با سرپرستی ملا عبدالغنی برادر برای دیدار با مقامات اندونزی به جاکارتا رسیدند.


جاکرتا: به گزارش راز نیوز، یک هئیت 8 نفری دفتر سیاسی طالبان در قطر با سرپرستی ملا عبدالغنی برادر برای دیدار با مقامات اندونزی به جاکارتا رسیدند.

طالبان طی بیانیه ای روز جمعه اعلام کرد این هئیت در زمینه مشارکت اندونزی در پروسه صلح افغانستان، با مقامات این کشور گفت و گو می کنند.

مقامات اندونزی تا اکنون در مورد سفر هئیت طالبان به این کشور چیزی نگفته اند.

لازم به ذکر است دیدار هیئت طالبان با مقامات اندونزی زمانی صورت می پذیرد که دومین نشست علمای دینی اندونزی، افغانستان و پاکستان ماه آینده در اندونزی برگزار خواهد شد.

شورای امنیت ملی افغانستان روز گذشته در بیانیه ای اعلام کرد که اندونزی از افغانستان خواستار ارائه فهرست علمای دینی کشور افغانستان برای شرکت در دومین نشست علمای دین شده است. علمای دینی سه کشور برای نخستین بار در سال گذشته روی روند صلح و جستجوی راه های پایان جنگ افغانستان بحث و گفتگو کردند.

در همین حال ریاست جمهوری افغانستان در شبکه اجتماعی اعلام کرد باید "ماه عسل رهبران طالبان در قطر و پاکستان" پایان یابد.

 

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری روز پنجشنه در واکنش به حملات انفجاری پیوسته در کابل و ننگرهار به خبرنگاران گفت که رهبران طالبان در بیرون از کشور به راحتی گشت ‌و گذار می‌کنند و جنگجویان این گروه در داخل افغانستان دست به کشتار مردم می‌زنند.

آقای صدیقی از ایالات متحده و کشورهای منطقه خواست که فشارهای زیادی را بر اعضای رهبری گروه طالبان در دفتر سیاسی این گروه در قطر وارد کنند تا آنان دست از جنگ و خون‌ریزی بردارند.

ارسال نظر

 
1