خبر فوری

 
 

کابل: به گزارش راز نیوز | معید یوسف مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان به همراه هیئتی وارد کابل پایتخت افغانستان شد.

محمد صادق نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان به همراه مقامات عالی رتبه پاکستان، مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان را در این سفر همراهی می کنند.

نور الدین عزیزی سرپرست وزارت تجارت و صنعت دولت طالبان از مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان و هیئت همراه در فرودگاه حامد کرزای استقبال کرد.

منصور احمد خان سفیر پاکستان در افغانستان گفت: مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان با امیر خان متقی وزیر امور خارجه دولت طالبان دیدار کرد و قرار است به منظور تقویت تعاملات اقتصادی و انسانی و مسائل مرزی بین پاکستان و افغانستان با دیگر مقامات عالی دولت طالبان دیدار کند.

مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان در حال راهنمایی رابط بین وزارتی دولت طالبان برای مسئله ی سیل برای ارسال کمک های انسانی و اقتصادی پاکستان به افغانستان می باشد که موجب کمک به دولت طالبان برای مواجهه با چالش های کلیدی خود در کنار تلاش برای عمل کردن به الزامات سازمان ملل می شود.

سفر مشاور امنیت ملی نخست وزیر پاکستان به همراه هیئتی از مقامات عالی رتبه پاکستان به افغانستان به منظور برآورد نیازهای انسانی، اقتصادی و توسعه در بخش های مختلف افغانستان می باشد. این هیئت از چند هفته گذشته تاکنون به طور مداوم بر روی پروژه های امدادرسانی به سیل زدگان افغانستان کار می کرد.

لازم به ذکر است که پاکستان در حال گسترش همکاری با دولت طالبان در زمینه های بهداشت، آموزش عالی، ارائه کمک های بشردوستانه و روابط تجاری می باشد.

وزرای بهداشت، آموزش عالی، خزانه و تجارت دولت طالبان برای گسترش روابط بین پاکستان و افغانستان در زمینه های مذکور طی چند ماه گذشته به پاکستان سفر کرده اند.

ارسال نظر

 
1