خبر فوری

 
 
سفر قریب الوقوع وزیر امور خارجه ایران به پاکستان
کد خبر :665340675

18:13 1397/06/02


برچسب ها : آمریکا, ایران, پاکستان, چین,

وزیر امور خارجه ایران در پیامی خواستار سفر به پاکستان شده که در روز30 و 31 آگست به پاکستان خواهند آمد که ما پیشاپیش به ایشان خوش آمد میگوئیم


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز به نقل از پایگاه دیلی پاکستان،ساعاتی پیش،عمران خان از محل وزارت امور خارجه پاکستان بازدید کرد و از روند فعالیت های در حال انجام این وزارت خانه آگاه شد.

پس از بازدید سرزده نخست وزیر پاکستان،وزیر امور خارجه پاکستان در یک کنفرانس خبری در محل این وزارت از سفر قریب الوقوع مقامات مختلف کشورهای خارجی خبر داد.

شاه محمود قریشی در ابتدای سخنان خود گفت:نسبت به سیاست های و دیپلماسی ها این وزارت خانه به نخست وزیر پاکستان،گزارش مختصری داده است و عمران خان نیز خواستار اقدامات موثر به منظور پیاده سازی سیاست های خارجی در شان پاکستان شده است.

وی در این نشست خبری اظهار داشت که اکنون روزگار تغییر کرده و پاکستان دیگر فقط محبوب کشورهای غربی نیست.وی گفت که من از حدود 7 سال،به این وزارت خانه بازگشته ام و دنیایی را که رها کرده بودم با دنیای امروز تفاوت دارد.

وزیر امور خارجه پاکستان به روابط کشورش با هند نیز اشاره کرد و گفت:مذاکرات و گفت و گو بین دو کشور از ابتدا متوقف بوده و تاکنون نیز ادامه دارد،وی گفت که نخست وزیر ما در سخنان اولیه خود گفته بود که اگر هند یک قدم برای دوستی به جلو گام بگذارد،ما نیز دو قدم به پیش خواهیم رفت تا یخ این رابطه سرد،ذوب گردد.

وی با اشاره به روابط خود با کشورهای همسایه گفت:ما از روابط آمریکا و ایران به خوبی آگاهیم،وزیر امور خارجه ایران در پیامی خواستار سفر به پاکستان شده که در روز30  و 31 آگست به پاکستان خواهند آمد که ما پیشاپیش به ایشان خوش آمد میگوئیم.

همچنین وی از سفر مقامات چینی و آمریکایی به پاکستان خبر داد و گفت 8 یا 9 سپتامبر وزیر امور خارجه چین و 5 سپتامبر وزیر امور خارجه آمریکا به پاکستان سفر خواهند داشت.

ارسال نظر

 
1