خبر فوری

 
سفر فرمانده ستاد ارتش پاکستان به آفریقای جنوبی
کد خبر :733823792

11:19 1397/11/10


برچسب ها : آفریقای جنوبی, ارتش پاکستان, قمر جاوید باجوا,

ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ستاد ارتش پاکستان که طی یک سفر رسمی به آفریقای جنوبی سفر کرده است با مقامات بلندپایه ارتش آفریقای جنوبی و روسای شرکت های دفاعی دیدار نمود.


کیپ تاون: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری آفریقایی دیفنس وب، ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ستاد ارتش پاکستان که طی یک سفر رسمی به آفریقای جنوبی سفر کرده است با مقامات بلندپایه ارتش آفریقای جنوبی و روسای شرکت های دفاعی دیدار نمود.

ژنرال لیندل یام فرمانده ستاد ارتش آفریقای جنوبی طی یک مراسم رسمی و رژه افتخاری، همتای پاکستانی خود را مورد استقبال قرار داد.

ژنرال یام اظهار داشت: پاکستان و آفریقای جنوبی دارای روابط دیرینه در زمینه دفاعی هستند و این روابط پس از سفر نوسیو مپیسا وزیر دفاع آفریقای جنوبی به پاکستان در سال 2017 میلادی و امضای تفاهم نامه همکاری در زمینه های نظامی و دفاعی ارتقا یافته است.

وی با تاکید بر تبادل دانشجویان نظامی میان دو کشور، از پاکستان جهت حضور در نمایشگاه هوافضا و دفاعی در پریتوریا دعوت به عمل آورد.

در حال حاضر، پاکستان و آفریقای جنوبی از روابط متقابل در زمینه های دفاعی و آموزش نظامی برخوردارند و دانشجویان پاکستانی در کالج پرسنل نیروهای نظامی آفریقا مشغول تحصیل میباشند و پاکستان نیز سربازان آفریقایی جنوبی را در دانشگاه نظامی خود پذیرش نموده است و پاکستان سربازان آفریقای جنوبی را برای حضور در نیروهای مخصوص ارتش، تحت آموزش خود قرار داده است.

ژنرال یام در ادامه افزود: حدود 30 الی 40 کماندوی ضد تروریسم ارتش آفریقای جنوبی توسط پاکستان آموزش دیده اند.

وی گفت: دو کشور از مناسبات مشترک و دوجانبه در امور سیاسی برخوردارند و با سفر مقامات دو کشور، روابط دوجانبه بهبود و مستحکم خواهد شد.

ارسال نظر

 
1