خبر فوری

 
 
سفر سید نوید قمر به لاهه و دیدار با دبیرکل وزارت امور خارجه هلند
کد خبر :1700902970

19:01 1401/03/08


برچسب ها : پاکستان و اتحادیه اروپا, پاکستان و هلند, دیدار, گفتگو, لاهه, وزیر بازرگانی پاکستان,

سید نوید قمر وزیر بازرگانی پاکستان به هلند سفر کرده و با پل هویتس دبیرکل وزارت امور خارجه هلند در لاهه دیدار و گفتگو کرد.


 

لاهه: به گزارش راز نیوز | سید نوید قمر وزیر بازرگانی پاکستان به هلند سفر کرده و با پل هویتس دبیرکل وزارت امور خارجه هلند همچنین سهامداران GSP Plus از جمله مقامات هلندی، کسب و کار، شرکت های تجاری و سازمان های جامعه اجتماعی در لاهه دیدار و گفتگو کرد.

در دیدار با دبیرکل وزارت امور خارجه هلند، سید نوید قمر تاکید کرد که پاکستان و هلند روابط عالی بر اساس احترام متقابل، اعتماد و منافع مشترک دارند همچنین، همکاری های تجاری و سرمایه گذاری قوی از ارکان مهم روابط دوجانبه پاکستان و هلند است، بطوری که هلند دومین شریک تجاری پاکستان در اتحادیه اروپا و سرمایه گذار عمده در بخش های مختلف پاکستان بشمار می آید.

وی افزود: طرح GSP Plus یک روند موفقیت آمیز در همکاری سودمند متقابل است، زیرا صادرات پاکستان به هلند 103 درصد و صادرات هلند به پاکستان 107 درصد از زمان آغاز این طرح در سال 2013 افزایش یافته است.

وی ابراز امیدواری کرد که مقررات جدید GSP Plus بر اصول توسعه پایدار، کاهش فقر و حمایت از حکمرانی رضایت مند در کشورهای ذینفع تمرکز کند، همچنین دو طرف از روابط اقتصادی روز افزون میان دو کشور قدردانی کردند.

در ادامه، پل هویتس دبیرکل وزارت امور خارجه هلند، تحولات مثبت در روابط کلی دوجانبه، از جمله رشد قابل توجه تجارت میان دو کشور را ستود و از پاکستان بدلیل خروچ دیپلمات های هلند از افغانستان تشکر و قدردانی به عمل آورد.

پس از این دیدار، سید نوید قمر وزیر تجارت و سرمایه گذاری پاکستان در سمیناری درمورد فرصت های تجاری و سرمایه گذاری در پاکستان سخنرانی کرد. و در این سمینار، شرکت‌های هلندی، سرمایه‌گذاران، انجمن‌های تجاری، سازمان‌های غیردولتی جامعه اجتماعی و شرکت‌های پاکستانی مستقر در هلند شرکت داشتند.

وی از شرکت کنندگان به دلیل دستاوردهای چشمگیرشان در اجرای الزامات GSP Plus تقدیر و درباره فرصت های تجاری و سرمایه گذاری و پتانسیل همکاری میان بازرگانان هلندی و پاکستانی بیاناتی ارائه کرد.

سید نوید قمر از شرکت های هلندی دعوت کرد تا فرصت های تجاری در پاکستان را در زمینه های کشاورزی، لبنیات، مدیریت آب، دریایی و انرژی بررسی کنند.

در پایان این دیدار، نوید قمر در گفتگو با رسانه های پاکستانی جزئیات دیدارها و تعاملات خود در لاهه را بیان کرد. وی همچنین از دیگر پایتخت های اتحادیه اروپا مانند پاریس و برلین بازدید خواهد کرد و انتظار می رود در آنجا با همتایان خود و نمایندگان جامعه تجاری ملافات کند.

ارسال نظر

 
1