خبر فوری

 
 

 

دهلی نو: به گزارش راز نیوز | فهد بن عبدالله محمد المطیر فرمانده ارتش عربستان سعودی برای اولین بار سفر مهمی به کشور هند داشت.

وزیر دفاع هند طی گفتگوی مطبوعاتی اعلام کرد: سپهبد فهد بن عبدالله محمد المطیر فرمانده ارتش عربستان سعودی روز دوشنبه 25 بهمن (14 فوریه) وارد هند شد و روز چهارشنبه 27 بهمن (16 فوریه) سفر تاریخی سه روزه خود را به پایان رساند.

وی افزود: این اولین سفر فرمانده فعلی ارتش عربستان به کشور هند بود که منجر به تقویت روابط دوجانبه و توسعه همکاری های دفاعی میان دو کشور گردید.

فرمانده ارتش عربستان در این سفر از دانشگاه دفاع ملی هند نیز بازدید و در دومین روز از سفر خود با ژنرال منوج ماکند فرمانده ارتش هند در دهلی نو دیدار و گفتگو کرد همچنین فرمناده ارتش هند با اجرای رژه افتخاری به استقبال فرمانده ارتش عربستان سعودی رفت.

به گفته وزارت دفاع هند، در این دیدار، موضوعات مهم دو جانبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت همچنین ژنرال منوج ماکند همتای خود را از مسائل مختلف امنیتی آگاه کرد.

اداره کل روابط عمومی ارتش هند در بیانیه ای اعلام کرد: در این دیدار، هر دو طرف راه‌های تقویت همکاری‌های دفاعی دوجانبه را مورد بررسی قرار دادند.

در ادامه بیانیه آمده است که روابط هند و عربستان سعودی در زمینه های منافع مشترک رفاه اقتصادی، از بین بردن تروریسم و ​​کاهش اثرات تغییرات آب و هوایی رو به رشد و توسعه می باشد همچنین دیپلماسی دفاعی یکی از اصول کلیدی روابط عمومی است.

به گزارش خبرگزاری عربستان سعودی، فرمانده ارتش عربستان سعودی گفت که سفر وی گامی مهم جهت برجسته کردن اهمیت روابط نظامی عربستان با هند می باشد.

در ادامه این گزارش آمده است که، از فرمانده ارتش عربستان سعوی درخصوص سفر به کشور هند و قبول این دعوت تشکر و قدردانی شد.

 

ارسال نظر

 
1