خبر فوری

 
 

جده: به گزارش راز نیوز | اسد قیصر رئیس مجلس سنای پاکستان و ایوب آفریدی دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور پاکستانی های خارج از کشور به شهر جده عربستان سفر کردند.

طی این سفر که برای گسترش روابط دو جانبه بین پاکستان و عربستان، افزایش ارسال نیروی انسانی ماهر پاکستانی به عربستان و بررسی مسائل پاکستانی های مقیم عربستان صورت گرفت، رئیس مجلس سنای پاکستان با رئیس مجلس شورای عربستان، اعضای این شورا و دیگر مقامات عربستان دیدار و گفتگو کرد.

دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور پاکستانی های خارج از کشور نیز با مقامات وزارت کار عربستان، مدیران شرکت های مختلف و پاکستانی های مقیم عربستان دیدار و گفتگو کرد.

طی این دیدارها طرف ها در مورد روابط دو جانبه پاکستان و عربستان، افزایش ارسال نیروی کار ماهر پاکستانی به عربستان، صدور ویزاهای جدید و مشکلات کارگران پاکستانی بحث و تبادل نظر کردند.

وی همچنین در جمع پاکستانی های مقیم عربستان در شهر جده و طی سفر به امارات برای پاکستانی های مقیم امارات در شهر دبی سخنرانی می کند. وی طی این سخنرانی در مورد تغییرات قوانین کار، وضعیت بازار کار و خدمات و تسهیلاتی که برای پاکستانی های مقیم خارج در سفارت خانه و کنسولگری های پاکستان ارائه شده است، توضیحاتی ارائه می دهد.

علاوه بر این در جمع پاکستانی های مقیم خارج در مورد مشکلات آن ها، اقدامات دولت پاکستان برای آن ها و واکنش آن ها به این اقدامات مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

لازم به ذکر است که بیش از 2.6 میلیون پاکستانی در عربستان مشغول کار بوده و در 2 سال گذشته با وجود شیوع ویروس کرونا 300 هزار و طی 3 سال گذشته 600 هزار نفر برای کار به عربستان سفر کرده اند. در زمینه حواله پول به پاکستان نیز عربستان رتبه اول را دارا است.

دستیار ویژه نخست وزیر پاکستان در امور پاکستانی های خارج از کشور پس از دیدار با پاکستانی های مقیم عربستان به امارات سفر کرده و با مقامات اماراتی و پاکستانی های مقیم امارات دیدار و گفتگو خواهد کرد.

ارسال نظر

 
1