خبر فوری

 
سفر رئیس ستاد کل نیروهای مسلح سلطنتی عمان به اسلام آباد با محوریت گسترش روابط دوجانبه
کد خبر :1904131527

19:42 1402/05/16


برچسب ها : پادشاه عمان, پاکستان و عمان, دریای عمان, دکتر عارف علوی, دیدار, رئیس جمهور پاکستان, روابط دوجانبه, عمان, همکاری دوجانبه, هیئت عمان,

دریاسالار عبدالله بن خمیس الرئیسی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح سلطنتی عمان در ادامه سفر خود به پاکستان، وارد کاخ ریاست جمهوری واقع در اسلام آباد شد و با دکتر عارف علوی به گفتگو و رایزنی پرداخت.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | دریاسالار عبدالله بن خمیس الرئیسی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح سلطنتی عمان در ادامه سفر خود به پاکستان، وارد کاخ ریاست جمهوری واقع در اسلام آباد شد و با دکتر عارف علوی به گفتگو و رایزنی پرداخت.

در این دیدار، موضوعات مورد علاقه دوجانبه از جمله گسترش روابط و همکاری میان پاکستان و عمان به ویژه در زمینه های تجاری، دفاعی و فرهنگی مورد بحث و تبادل نظر دو طرف قرار گرفت.

دکتر عارف علوی ضمن خوشامدگویی به هیئت میهمان، روابط میان دو کشور را مبتنی بر تاریخ، میراث و فرهنگی مشترک دانست و گفت: پاکستان و عمان برای روابط خود با یکدیگر ارزش بسیاری قائل اند و در مجامع مختلف بین المللی از مواضع یکدیگر حمایت می کنند.

وی به فرصت های گسترده سرمایه گذاری در پاکستان به ویژه در حوزه کشاورزی اشاره کرد و بر گسترش همکاری و روابط در زمینه کشاورزی برای تامین نیازهای امنیت غذایی میان دو کشور تاکید و پافشاری نمود.

رئیس جمهور پاکستان پیشنهادی مبنی بر ایجاد خط کشتیرانی مشترک میان گوادر و مسقط در دریای عمان ارائه کرد و هیئت میهمان را از جنایات های روز افزون دولت اشغالگر هند در منطقه جامو و کشمیر اشغالی مطلع ساخت و از حمایت سلطان عمان از موضع پاکستان در قبال مسئله کشمیر ابراز قدردانی کرد.

در ادامه این نشست، هر دو طرف از رهبران ایران و عربستان سعودی به دلیل عادی سازی روابط خود، ابراز تشکر نموده و احیای روابط میان عربستان و ایران را تحولی مهم برای شکوفایی منطقه توصیف کردند.

در همین حال، دریاسالار عبدالله بن خمیس الرئیسی پیام آرزوی نیک و موفقیت سلطان عمان را برای رئیس جمهور پاکستان ابلاغ کرد و به ظرفیت های گسترده روابط دوجانبه میان دو کشور اشاره نمود.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح سلطنتی عمان در پایان این نشست، تسلیت خود را در پی درگذشت تعداد قابل توجهی از شهروندان پاکستانی در حادثه قطار روز گذشته به ملت و دولت پاکستان ابراز نمود.

ارسال نظر

 
1