خبر فوری

 
 
سفر دو روزه وزیر ارشد بلوچستان به روسیه و دیدار با بانی OPBU
کد خبر :145444369

16:37 1397/09/13


برچسب ها : بلوچ, بلوچستان, پاکستان, روسیه,

امروز ( سه شنبه ) وزیر ارشد ایالت بلوچستان جام کمال خان با بانی OPBU و هماهنگ کننده اصلی آن دکتر جمعه خان در رابطه با افزایش تلاش ها علیه عناصر مخالف پاکستان و قوم بلوچ در مسکو دیدار و گفتو گو کرد.


امروز ( سه شنبه ) وزیر ارشد ایالت بلوچستان جام کمال خان با بانی OPBU و هماهنگ کننده اصلی آن دکتر جمعه خان در رابطه با افزایش تلاش ها علیه عناصر مخالف پاکستان و قوم بلوچ در مسکو دیدار و گفتو گو کرد. دکتر جمعه خان مری در دیدار با جام کمال خان طی گفت و گو در رابطه با حمله تروریستی ارتش آزادی خواه بلوچستان BLA در کراچی به کنسولگری چین گفت : دولت پاکستان باید به بریتانیا اعتراض کند و خواستار تحویل حیربیار مری به دولت پاکستان شود. علاوه بر آن باید در رابطه با این موضوع هرچه سریعتر در UNO نیز اقدامی صورت گیرد. دولت بریتانیا نیز باید هرچه سریعتر رهبر مرکزی BLA حیربیار مری را از بریتانیا اخراج کند.

دکتر جمعه خان از ارائه این مطلب در اتحادیه اروپا به طور مجدد ابراز امیدواری کرد و گفت : در گذشته نیز این مسئله را در اتحادیه اروپا مطرح کرده بودم اما دوباره نیز مطرح خواهم کرد. وی همچنین ابراز داشت، به زودی کمیته پاکستان در لندن و اروپا فعالیت های چنین افراد و نهاد های تروریستی را مختل خواهد کرد.

وی خطاب به وزیر ارشد بلوچستان گفت : بزودی بخش OPBU در اروپا را نیز افتتاح خواهیم کرد. دکتر مری همچنین از جام کمال خان برای شرکت در مراسم افتتاحیه این بخش دعوت کرد. وزیر ارشد ایالت بلوچستان نیز در پی این دعوت، آن را پذیرفت.

دکتر جمعه خان در ادامه افزود، تنها راه حل مشکلات بلوچستان، گفت و گو است. گفتنی است پس از این ملاقات مقامات ناراحت از دولت پاکستان به آن اعتماد خواهند کرد.

وزیر ارشد بلوچستان طی سفری دو روزه به روسیه سفر کرده است . گفتنی است سفیر پاکستان در روسیه از وی استقبال کرده و از او به مهمانی در خانه خود نیز دعوت کرد. در این مهمانی مقاماتی همچون : وزیر صنعت پنجاب محمد اسلم اقبال، مشاور وزیر ارشد ایالت خیبر پختون خوا کامران بنگش، عامر شوکت، بانی OPBU و هماهنگ کننده اصلی دکتر جمعه خان مری و شاه زیب نیز حضور داشتند.

ارسال نظر

 
1