خبر فوری

 
 
سفر دو روزه نماینده نخست وزیر پاکستان در امور صلح افغانستان به قطر
کد خبر :847036022

15:07 1399/03/31


برچسب ها : پاکستان و افغانستان, صلح افغانستان, طالبان,

محمد صادق نماینده ویژه عمران خان نخست وزیر پاکستان در امور صلح افغانستان، طی سفر دو روزه به قطر با رهبران ارشد طالبان دیدار و در زمینه پیشبرد صلح افغانستان به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| محمد صادق نماینده ویژه عمران خان نخست وزیر پاکستان در امور صلح افغانستان، طی سفر دو روزه خود به دوحه پایتخت قطر در تاریخ 27 و 28 خرداد، به همراه ملا عبد الغنی، با دیگر رهبران ارشد طالبان دیدار و در زمینه پیشبرد صلح افغانستان به گفتگو و تبادل نظر پرداخت. وی در این دیدار با تاکید بر جریان داشتن نقش پاکستان به عنوان تسهیل کننده برای صلح افغانستان، اجرای توافق نامه آمریکا_طالبان را مورد ستایش خواند. وی افزود: آزادی زندانیان در راستای اجرای توافق نامه آمریکا_طالبان، موجب پیشرفت به سمت مذاکرات داخلی افغانستان می شود.

همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان نیز در این مورد ضمن ابراز امیدواری از جریان داشتن تلاش های مخلصانه طرف های ماموریت صلح افغانستان برای برپایی صلح در این کشور، گفت: پاکستتان نیز به نوبه خود مصمم برای حمایت از ماموریت صلح افغانستان است.

ناگفته نماند چند روز گذشته محمد صادق نماینده ویژه نخست وزیر پاکستان به همراه نمایندگان ارتش پاکستان به رهبری ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده کل ستاد ارتش طی سفری به افغانستان، با مقامات این کشور در زمینه پیشبرد ماموریت صلح افغانستان دیدا و گفتگو انجام داده بودند.  

ارسال نظر

 
1