خبر فوری

 
 
سفر دو روزه اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان به پاکستان
کد خبر :496583938

18:10 1398/04/05


برچسب ها : اشرف غنی, افغانستان, پاکستان, رئیس جمهور,

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری افغانستان در بیانیه ای طی اشاره به سفر اشرف غنی در روز پنجشنبه (6 تیر) به اسلام آباد به دعوت عمران خان، گفت: طی این سفر اشرف غنی موضوعاتی چون امنیت، مذاکرات صلح با طالبان، روابط منطقه‌ ای، بازرگانی، حمل و نقل و سرمایه گذاری‌ها در افغانستان را محور های اصلی گفتگو قرار خواهد داد.


کابل: به گزارش راز نیوز، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری افغانستان در بیانیه ای طی اشاره به سفر اشرف غنی در روز پنجشنبه (6 تیر) به اسلام آباد به دعوت عمران خان، گفت: طی این سفر اشرف غنی موضوعاتی چون امنیت، مذاکرات صلح با طالبان، روابط منطقه‌ ای، بازرگانی، حمل و نقل و سرمایه گذاری‌ها در افغانستان را محور های اصلی گفتگو قرار خواهد داد.

حکومت افغانستان بر این باور است که در این سفر مشخص خواهد شد که اسلام آباد در روند صلح افغانستان چگونه همکاری خواهد کرد. سفر پیش روی غنی، نخستین سفر وی پس از اقتدار حزب تحریک انصاف PTI و دیدار وی با عمران خان خواهد بود.

قابل ذکر است وعده های غیر عملی پاکستان در سال‌های گذشته موجب بروز نگرانی هایی از جهت عملی نشدن تعهداتاین کشور شده است. 

حبیب الرحمن پدرام عضو مجلس نمایند‌گان  افغانستان گفت: "رئیس‌جمهور باید پاکستان را وادار به اظهار علاقه نسبت به مذاکرات بین الافغانی سازد."

نصرالله استانکزی استاد دانشگاه این کشور نیز گفت: " در این مورد که پاکستان طی 40 سال گذشته به همراه دخالت های بی جا در افغانستان، به طور آشکار تجاوز نیز کرده است شکی نیست، اما پاکستان باید به چنین رفتارهای خود پایان دهد تا در افغانستان ثبات و استحکام ایجاد شود."

همچنین قابل ذکر است دسته های انتخاباتی ریاست‌جمهوری افغانستان در رابطه با سفر اشرف غنی به پاکستان نگرانی‌هایی دارند.

گفتنی است این سفر اشرف غنی به پاکستان دو روزه خواهد بود و این دومین باری است که رئیس جمهور افغانستان به طور رسمی به پاکستان می رود، پیش از این نیز وی در سال 2014  به اسلام آباد سفر کرده بود.

ارسال نظر

 
1