خبر فوری

 
 
سفر دادستان کل پاکستان به ترکیه
کد خبر :1667281667

16:48 1397/09/27


برچسب ها : پاکستان, ترکیه,

دادستان کل پاکستان ثاقب نثار به دعوت رئیس دیوان عالی ترکیه، به ترکیه سفر کرده است. ثاقب نثار همچنین با رئیس جمهور ترکیه نیز در این سفر دیدار و گفت و گو کرد.


 

دادستان کل پاکستان ثاقب نثار به دعوت رئیس دیوان عالی ترکیه، به ترکیه سفر کرده است. ثاقب نثار همچنین با رئیس جمهور ترکیه نیز در این سفر دیدار و گفت و گو کرد.
طبق گزارش بخش روابط بین المللی دیوان عالی پاکستان، دادستان کل پاکستان ثاقب نثار طی دیدار با رئیس جمهور ترکیه در رابطه با افزایش روابط دوستانه دو کشور و ملت آن به گفت و گو پرداخت. رجب طیب اردوغان نیز از ثاقب نثار در شهر مولانا جلا الدین رومی ' کنیا' استقبال کرد.

لازم به ذکر است که دادستان کل پاکستان ثاقب نثار طی شرکت در مراسم یاد بود مولانا رومی در شهر کنیای ترکیه، از یادبود های مولانا نیز دیدن کرد. قبل از آن نیز ثاقب نثار در شهر آنکارا با رئیس دیوان عالی ترکیه پروفسور زوهتو ارسلان دیدار و گفت و گو کرد. طی این دیدار دو طرف در رابطه با منافع مشترک قانونی صحبت کردند.

طبق جزئیات به دست آمده ، ثاقب نثار دادستان کل پاکستان، همتای ترکیه ای خود را از تمامی فعالیت های سیستم قانونی پاکستان آگاه کرد. رئیس دیوان عالی پاکستان گفت : دیوان عالی کشور تلاش می کند تا تمامی مراحل لازم برای حفظ حقوق اساسی مردم خود انجام دهد.
همچنین وی در رابطه با اقدامات پاکستان در زمینه : سیستم آب، کنترل جمعیت، مراکز بهداشتی و اجرای قانون و عدالت در پاکستان نیز به گفت و گو پرداخت.

پروفسور ارسلان رئیس دیوان عالی ترکیه نیز همتای پاکستانی خود را از نحوه کارکرد سیستم قانونی ترکیه مطلع ساخته و گفت : سیستم قانون اساسی ترکیه یکی از قدیمی ترین سیستم های اروپایی است. در پایان دیدار ، دو طرف بر افزایش روابط اداری و قانونی دو کشور ابراز امیدواری کردند.

ارسال نظر

 
1