خبر فوری

 
 
سفر تیم تحقیقاتی بریتانیا به پاکستان برای بررسی پرونده سخنرانی بنیانگذار جنبش ملی متحد
کد خبر :275558603

17:12 1398/01/18


برچسب ها : MQM, الطاف حسین, بریتانیا, پاکستان, جنبش ملی متحد,

تیم نیروهای پلیس بریتانیا برای بررسی پرونده سخنرانی مخالف پاکستان بنیانگذار جنبش ملی متحد MQM به پاکستان رسید.


 

به گزارش راز نیوز، تیم نیروهای پلیس بریتانیا برای بررسی پرونده سخنرانی مخالف پاکستان بنیانگذار جنبش ملی متحد MQM به پاکستان رسید. تیم تحقیقاتی بریتانیا، پس از انجام مصاحبه با برخی از مقامات پاکستانی، تصمیم گیری خواهد کرد که آیا سخنرانی 1 شهریور 1395 الطاف حسین رهبر جنبش ملی متحد پاکستان برخلاف پاکستان بوده یا خیر. تیم در تاریخ 19 فروردین ماه با شاهدان عینی مصاحبه خواهد کرد. گفته می شود که برای این پرونده 6 شاهد وجود دارند که تمامی 6 نفر عضو نیروی پلیس ایالت سند هستند.

تیم تحقیقاتی بریتانیا به درخواست وزارت کشور پاکستان به این کشور سفر کرده است، از طرفی آژانس تحقیقات فدرال پاکستان نیز در نامه ای به پلیس ایالت سند خواستار حاضر شدن به موقع شاهدان شد. همچنین تیم تحقیقاتی خواستار فراهم کردن فایل صوتی ضبط شده و شکایت نامه شده است.
لازم به ذکر است که سخنرانی الطاف حسین طی تماس تلفنی در 1 شهریور 1395 را دولت پاکستان، سخنرانی برپایه ایجاد فتنه و نفرت برخلاف پاکستان خوانده و شکایت نامه ای درج کرده است. به دلیل حضور الطاف حسین در بریتانیا، دولت پاکستان برای رسیدگی به این پرونده خواستار همکاری نیروی پلیس بریتانیا شده است. قابل ذکر است که الطاف حسین، علاوه بر اتهام فوق، متهم به انجام اقدامات بسیار دیگری نیز برخلاف پاکستان است.
اکنون تیم تحقیقاتی بریتانیا پس از انجام تحقیقات تصمیم گیری خواهد کرد که آیا سخنرانی انجام شده برخلاف پاکستان و برای ایجاد نفرت بوده یا خیر و اینکه آیا باید بریتانیا الطاف حسین را تحویل کشور پاکستان دهد یا نه.

ارسال نظر

 
1