خبر فوری

 
سفر 3 روزه شاه محمود به عمان / رابطی از سوی اسرائیل
کد خبر :1572749991

11:50 1397/11/10


برچسب ها : پاکستان, شاه محمود قریشی, عمان, وزیر خارجه پاکستان,

شاه محمود قریشی وزیر خارجه پاکستان طی سفر 3 روزه وارد عمان شد


به گزارش «راز نیوز» شاه محمود قریشی طی سفر 3 روزه وارد مسقط پایتخت عمان شد. شاه محمود طی ورود به فرودگاه مسقط از سوی یوسف بن علوی بن عبدالله همتای عمانی خود مورد استقبال قرار گرفت. هیئت تاکتیکی نیز به همراه شاه محمود قریشی در عمان حضور یافته است. در این هیئت متخصصان همکاری دو کشور حضور دارند که در هفتمین نشست کمیسیون مشترک حضور خواهند داشت. هفتمین جلسه کمسیون مشترک روز پنجشنبه برگزار خواهد شد. توافق‌نامه‌هایی نیز بین دو کشور امضاء خواهند شد. شاه محمود با ساکنین پاکستانی کشور عمان نیز دیدار خواهد کرد.

شاه محمود قبل از سفر خود به عمان طی گفتگوی خبری گفت: عمان یکی از کشورهای مهم منطقه است و پاکستان با عمان روابط دیرینه‌ای دارد.

در ادامه شاه محمود قریشی با همتای عمانی خود دیدار کرد. طی این دیدار شاه محمود قریشی همتای عمانی خود را به پاکستان دعوت کرد. طی دیدار شاه محمود با یوسف بن علوی وضعیت منطقه و امور اسلامی موردبحث قرار گرفته و همکاری‌های دوجانبه را مورد برسی قراردادند. وی با اشاره به سیاست‌های دولت پاکستان در خصوص برقراری روابط بهتر با همسایگان اظهار داشت: جهت بهبود روابط در سطوح عمومی، گروهی تحت عنوان دوستی ایجاد خواهد شد.

همچنین وزرای خارجه دو کشور در سطح هیئت‌های سیاسی نیز با یکدیگر به گفتگو پرداختند.

قبل از این نیز شاه محمود با ژنرال نعمانی معاون دفتر سلطنتی دیدار کرد که طی این دیدار در مورد وضعیت منطقه و روابط دوجانبه بحث و گفتگو صورت گرفت.

لازم به ذکر است هواپیمایی خبرساز اسرائیلی نیز پس از ورود به عمان وارد خاک پاکستان شده بود. ناگفته نماند روابط عمان با اسرائیل به‌تازگی آشکارشده است، و عمان می‌تواند به‌عنوان کشور رابط بین اسرائیل و پاکستان عمل کند زیرا قبل از این نیز عمان توانسته است بین دو کشور به‌عنوان رابط حضور داشته باشد. درگذشته نیز عمان توانست بین ایران و آمریکا به‌عنوان کشور سوم حضور پیدا کند.

ارسال نظر

 
1