خبر فوری

 
 
سرگودا : بازداشت 7 عضو سپاه محمد به دست نیروهای دایره مبارزه با تروریسم پلیس پاکستان
کد خبر :1214823322

10:07 1399/10/19


برچسب ها : بازداشت, پلیس پنجاب, دایره مبارزه با تروریسم, سپاه محمد, سرگودا, شیعیان پاکستان, شیعیان هزاره,

دایره مبارزه با تروریسم پلیس ایالت پنجاب مدعی بازداشت 7 تن از اعضای سپاه محمد طی عملیاتی در شهر سرگودا شد.


پنجاب: به گزارش راز نیوز| دایره مبارزه با تروریسم پلیس ایالت پنجاب مدعی بازداشت 7 تن از اعضای سپاه محمد طی عملیاتی در شهر سرگودا شد.

بر اساس جزئیات منتشر شده، مقامات امنیتی پنجاب مدعی شدند در عملیات مشترک نیروهای دایره مبارزه با تروریسم پلیس و ماموران سازمان های امنیتی در مناطق حومه شهرستان سرگودا 7 عضو وابسته به سپاه محمد از گروه های شبه نظامی شیعه بازداشت شدند.

طبق گفته مقامات دایره مبارزه با تروریسم پلیس، پس از دریافت اطلاعات محرمانه عملیاتی در منطقه لقمان کانال و کوت مومن سرگودا صورت گرفته و 7 مظنون وابسته به سپاه محمد بازداشت شدند.

بر اساس گفته سخنگوی دایره مبارزه با تروریسم پلیس پنجاب، تروریست های بازداشت شده توسط فردی به نام محمود اقبال که در یکی از کشورهای همسایه ساکن است کنترل و هدایت می شدند.

وی افزود: افراد بازداشت شده قصد ترور رهبر یکی از احزاب برجسته در سرگودا و دیگر عملیات های خرابکارانه در پنجاب را داشتند، اسامی این افراد که با همکاری پلیس اینترپل بازداشت شده اند به این شرح است: مشرف عباس، عامر عباس، نیاز عباس، عدیل عباس، اسلم حسین، بشارت خان و محمد علی.

دایره مبارزه با تروریسم همچنین مدعی کشف تعدادی سلاح، نارنجک دستی و مقادیری مواد منفجره از این افراد شده است، بنابر گفته مسئولان تمامی افراد بازداشت شده به منظور انجام بازجویی ها و تکمیل پرونده به مکان نامشخص انتقال داده شده اند.

لازم به ذکر است در حالی که شیعیان پاکستان در اعتراض به قتل 11 معدنچی هزاره به دست گروه تروریستی داعش، در سرتاسر کشور تحصن نموده اند مقامات امنیتی سعی دارند با بازداشت شیعیان و اتهام زنی به آنان حقیقت را وارونه جلوه دهند و به جای بازداشت عاملان جنایت هولناک و دلخراش منطقه مچ شیعیان را به عنوان تروریست معرفی کنند.

اطلاعیه صادر شده از سوی دایره مبارزه با تروریسم پنجاب به این شرح است:

1. دایره مبارزه با تروریسم پلیس پنجاب در حال بررسی یک شبکه بین المللی تروریستی که زمانی در منطقه سرگودا فعال بودند می باشد، این شبکه وابسته به گروه ممنوعه سپاه محمد پاکستان می باشد.

سرکرده و مغز متفکر این شبکه از یکی کشورهای همسایه کنترل و هدایت آن را بر عهده داشت، این شبکه در حال طرح ریزی برای ترور رهبران گروه های مخالف خود با هدف گسترش فرقه گرایی خشن در کشور و ایجاد هرج و مرج بودند.

2. صبح روز ششم ژانویه(17 دی) تیم ویژه دایره مبارزه با تروریسم و سازمان حساس امنیتی اطلاعاتی مبنی بر قصد دو تروریست برای ترور یکی از رهبران گروه های مقابل دریافت نمودند، تیم دایره مبارزه با تروریسم حوالی منطقه کانال لقمان واقع در خیابان کوت مومن برای متوقف نمودن این تروریست ها وارد عمل شد که تروریست ها اقدام به گشودن آتش و تیراندازی به سوی تیم مبارزه با تروریسم نمودند، تیم دایره مبارزه با تروریسم با حفظ تدابیر احتیاطی این دو تروریست را بازداشت کردند که اسامی آنها عبارت است از مشرف عباس معروف به باوا جی و عامر عباس معروف به شاهد.

از این تروریست ها مواد منفجره و قطعاتی مربوط به بمب کنترل از راه دور، یک قبضه تفنگ و یک قبضه اسلحه کلت به همراه مهمات کشف شد. این دو متهم در بازجویی های اولیه خود اسامی دیگر همدستان شبکه 7 نفره خود را اعتراف نمودند، آنها همچنین اطلاعات مربوط به طرح خود برای هدف قرار دادن رهبران فرقه های مخالف را نیز افشا کردند. پرونده ای قضایی علیه آنان در مرکز پلیس سرگودا تشکیل گردید.

3. با افشای این اطلاعات چندین عملیات در نقاط مختلف صورت گرفت، بعد از ظهر روز ششم ژانویه(17 دی) عملیاتی در حوالی میدان گروت شهر جوهر آباد از توابع شهرستان خوشاب صورت گرفت و 2 تروریست در جریان این عملیات بازداشت شدند که اسامی آنان به این شرح است: نیاز عباس و عدیل عباس.

یک نارنجک دستی، یک قبضه تفنگ کلاشینکف، یک قبضه اسلحه کلت به همراه مقادیر زیادی فشنگ و مبالغی پول از آنها کشف شد و پرونده ای قضایی با تنظیم شکایت نامه علیه آنان در مرکز پلیس سرگودا تشکیل گردید.

4. عملیات پایانی صبح امروز هفتم ژانویه(18 دی) در منطقه ای از بخش ساهیوال از توابع سرگودا صورت گرفت که در آن عملیات 3 تروریست مورد بازداشت قرار گرفتند، اسامی آنها عبارت است از: اسلم حسین، بشارت خان و محمد علی.

از این افراد قطعاتی از یک بمب دست ساز کنترل از راه دور، مقادیری مواد منفجره، چاشنی انفجاری و فیوز ایمنی کشف و ضبط شد.

5. با بازداشت این 7 تروریست عملیات بزرگ تروریستی نافرجام گذاشته شد، اگر این طرح با موفقیت اجرا می شود احتمال آغاز درگیری های فرقه ای وجود داشت، پنجاب از فاجعه ای بزرگ نجات یافت.

در بازجویی های اولیه صورت گرفته مشخص گردید سرکرده و مغز متفکر این شبکه فردی به نام محمود اقبال معروف به میثم از قوم بلوچ می باشد که در یکی از کشورهای همسایه سکونت دارد، آژانس اطلاعات این کشور در حال تامین مالی این شبکه برای خرید سلاح و مواد منفجره جهت انجام فعالیت های تروریستی می باشد، برای بازداشت وی از طریق پلیس اینترپل اقدام خواهد شد.

 

ارسال نظر

 
1