خبر فوری

 
سرکوب وحشیانه عزاداران حضرت سید الشهداء(ع) در کشمیر +ویدیو
کد خبر :514474627

21:09 1397/06/30


برچسب ها : عزاداری, محرم الحرام, هند, کشمیر,

دولت محلی کمشیر و پلیس این منطقه به سرکوب شدید عزادارن حضرت سید الشهدا(ع) پرداختند و تعداد زیادی از این عزاداران را بازداشت نمودند.


 

پس از جدایی پاکستان از هند و تشکیل دولت جدید پاکستان،منطقه کشمیر که در شمال شبه قاره هند واقع شده است همواره مورد نزاع هند و پاکستان بوده است و از اساسی ترین موضوعاتی است که پاکستان و هند نتوانسته اند بر سر آن به توافق برسند.

در این کشمکش و تنازع میان دو کشور،مردمان منطقه کشمیر تحت سلطه هند هستند که در حال پرداخت هزینه این اختلافات هستند و همواره به بهانه های مختلف مورد ظلم دولت محلی و نیروهای امنیتی این منطقه واقع شده اند.

مردم شیعه این منطقه نیز همچون دیگر شهروندان محلی در برگزاری مراسمات دینی خود با سختگیری های و اقدامات ظالمانه دولت محلی کشمیر که تابع دولت هند است قرار می‌گیرند.

پلیس محلی و دیگر نیروهای امنیتی در مناسبت های مختلف مذهبی و سیاسی همچون ایام محرم، روز قدس،عید سعید فطر و دیگر مناسبت ها با اعمال قوانین سخت آمد و شد،سعی در متوقف نمودن و مقابله با برگزاری این نوع از مراسمات توسط شیعیان را دارند.

در ایام عزای سرور و سالار شهیدان،حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران با وفای این امام عزیز،نیروهای امنیتی با وضع قوانین مختلف به دنبال اذیت و آزار عزاداران حضرت سید الشهدا(ع) هستند.

طبق اخبار دریافت شده از کشمیر،دولت محلی سری نگر پس از وضع قانون ممنوعیت حضور دسته های عزا در  خیابان های مناطق مرزی کشمیر در 8 محرم الحرام،برای روز عاشورا نیز این قانون را تمدید نمود.

بر اساس ماده 144 این قانون،هیچ دسته عزایی حق حضور در خیابان های مناطق مرزی آبی کشمیر را نخواهد داشت و این قانون شامل 13 منطقه استحفاظی پلیس کشمیر خواهد شد.

مقامات کشمیر،حفظ امنیت منطقه را علت اخذ این تصمیم عنوان کرده اند.

طبق گفته این مقامات،حضور دسته های عزا در منطقه مرکزی کشمیر بلامانع خواهد بود،اما در مناطق مرزی آبی به دلیل مسائل امنیتی و حفاظتی،حضور هیئت های عزاداری در سطح شهر ممنوع خواهد بود.

ممنوعیت عزاداری روز عاشورا در مناطق مرزی کشمیر از سال 1989 م توسط فرمانده وقت کشمیر وضع شده است و تاکنون نیز این قانون پابرجاست.

تاکنون بارها نمایندگان هیئت های مذهبی با مقامات دولت محلی کشمیر به مذاکره پرداخته اند اما این مذاکرات،هیچ نتیجه مثبتی برای رفع ممنوعیت برپایی عزا صورت نگرفته است.

با وجود اینکه نمایندگان هیئت های مذهبی شیعی تمامی شرایط مقامات دولتی را پذیرفته اند و قول همکاری در این زمینه را داده اند،مقامات کشمیر هند نسبت به حفظ قانون 3 دهه گذشته مبنی بر ممنوعیت عزاداری اصرار دارند.

با وجود اینکه مقامات دولتی از آزادی عزاداری در منطقه مرکزی خبر داده اند،اما منابع آگاه از وضع قانون رفت آمد و شد و ممنوعیت حضور دسته های عزا در 6 منطقه استحفاظی شهر مرکزی سری نگر توسط نیروهای امنیتی خبر میدهند.

همچنین در 7 منطقه استحفاظی پلیس در یکی از شهرهای کشمیر نیز قوانین منع رفت و آمد و برپایی دسته جات عزا اعمال خواهد شد.

با این اقدامات خصمانه دولت کشمیر میتوان نتیجه گرفت که مسائل امنیتی برای وضع قانون ممنوعیت عزاداری در مناطق مرزی،بهانه ای بیش نیست و این نشانه ای آشکار از دشمنی مقامات محلی با مکتب حضرت سید الشهدا(ع) است.

با وجود وضع قوانین مختلف از سوی مقامات دولتی کشمیر در ممنوعیت برپایی دسته های عزا،شیعیان حسینی با حضور در سطح شهر سری نگر اقدام به برگزاری مراسم عزاداری و سینه زنی پرداختند.

در یکی از مناطق شهر سری نگر به علت مخالفت پلیس با برپایی مراسم عزاداری و واکنش عزاداران،این مراسم به درگیری انجامید.

در روز هشتم محرم الحرام پلیس محلی سری نگر با یورش به عزاداران حضرت سید الشهدا(ع)، مردان و زنان را با چوب و باتوم مورد ضرب و شتم قرار داد و با شلیک گازهای اشک آور سعی در پراکنده نمودن جمعیت نمود.

همچنین پلیس تعداد زیادی از عزاداران را بازداشت و به زندان منتقل نموده است.

 

 

عزاداران حسینی با شعارهای لبیک یا حسین(ع) به مقاومت و ایستادگی در مقابل نیروهای امنیتی پرداختند و با پیروی از سرور آزادگان جهان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) ثابت نمودند که در مقابل ظلم و زورگویی حاکمان مستبد ساکت نخواهند نشست و در راه برپایی شعائر حسینی تمام تلاش خود را خواهند نمود و از هیچ گونه ایثار و فداکاری در این راه دریغ نخواهند کرد.

در دیگر مناطق شهر کشمیر مراسم عزاداری و سینه زنی همچون سال های گذشته برگزار گردید.دسته های مختلف عزاداران حسینی در بیش از 20 منطقه مختلف شهر سری نگر زیر نظر انجمن شرعی شیعیان جامو کشمیر به سینه زنی و مرثیه خوانی در سوگ واقعه عاشورا پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسن موسوی صفوی دبیر انجمن شرعی شیعیان کشمیر با حضور درجمع عزاداران خطاب به مردم گفت:شما نباید کربلا را به سینه زنی و عزاداری محدود نمایید،باید پیام اصلی کربلا یعنی استقامت در برابر ظلم و آزادگی را درک کنید و تحت نظریه زندگی ساز امام حسین(ع) نسبت به تشکیل یک جامعه پاک و الهی تلاش نمایید.

وی با محکوم نمودن اقدامات خصمانه دولت هند نسبت به عزادارن مکتب سیدالشهدا(ع) گفت:تعرض و حمله به عزاداران یک لکه سیاه و ننگین در کارنامه دولت هند است.

وی گفت:حمله به عزادارن حضرت سید الشهدا(ع) در میدان لعل سری نگر توسط پلیس و دستگیری تعدادی از آنان بدترین نوع ظلم علیه انسانیت است.

ارسال نظر

 
1