خبر فوری

 
 
سرکنسول تایلند: روابط تجاری و صنعتی خوبی میان دو کشور پاکستان و تایلند برقرار هستند
کد خبر :2024948221

15:26 1399/08/27


برچسب ها : اتاق تجارت و صنعت کویته, اقتصاد, بلوچستان, پاکستان و تایلند, تایلند, تجارت, سرمایه گذاری, سرکنسول تایلند,

تاتری چاوچا سرکنسول تایلند در بلوچستان و اپیپان چاوچا معاون سرکنسول طی بازدید از اتاق صنعت و تجارت کویته و دیدار با مقامات آن، اظهار داشتند که روابط خوب تجاری و صنعتی میان دو کشور برقرار هستند.


کویته: به گزارش راز نیوز| تاتری چاوچا سرکنسول تایلند در بلوچستان و اپیپان چاوچا معاون سرکنسول طی بازدید از اتاق صنعت و تجارت کویته و دیدار با مقامات آن، با بیان اینکه روابط خوب تجاری و صنعتی میان دو کشور برقرار هستند، تقویت تعاملات تجاری را از ضرورت های زمان حاضر عنوان کرده و گفتند: عملکرد افراد وابسته به صنعت و تجارت دو کشور، اهمیت ویژه ای برای تقویت این روابط دارد.

سرکنسول تایلند در ادامه اظهار داشت که درحال حاضر پاکستان در خصوص تجارت با تایلند در آسیای جنوبی رتبه دوم را دارد، حجم تجاری دوجانبه در سال 2019 میلادی به 1468.96 میلیون دلار رسیده بود که این حجم نسبت به سال های گذشته افزایش 41.45% درصدی را نشان می دهد. پس از کرونا، هم اکنون مجددا تلاش ها برای تقویت و ثبات این حجم تجاری دو کشور جریان دارد. وی خاطر نشان کرد که تاکنون 9 نشست میان مقامات دو طرف برای توافقنامه تجاری دوجانبه صورت گرفته اند تا بتوان طرفین را از فرصت های سرمایه گذاری موجود مطلع کرد.

 

گفتنی است حاجی عبدالله اچکزئی معاون ارشد و حاجی اختر کاکر معاون دوم و دیگر مقامات در بدو ورود سرکنسول و معاون او به ساختمان صنعت و تجارت ضمن استقبال و عرض خوش آمدید، اظهار داشتند که روابط خوب تجاری و صنعتی میان دو کشور برقرار هستند و نقش صنعتگران و تجار بلوچستان نیز به اندازه دیگر ایالت های پاکستان در این زمینه مهم است. به دلیل کووید 19، حجم تجاری دو طرف کاهش یافته است. مقامات در ادامه اظهار داشتند که سفر به کشور تایلند موانعی چون تست مجدد، هزینه سنگین هتل ها و غیره وجود دارند که ما از شما می خواهیم تا این موانع را برطرف و شرایطی چون افزایش مدت روادید به 6 ماه الی یک سال، پذیرفتن تست کرونای پاکستان، فراهم کردن غذای حلال، توصیه نامه بخش برای افرادی که به تایلند سفر می کنند را اعمال کنید.

ارسال نظر

 
1