خبر فوری

 
 
سرکنسول ایران: تجارت با پاکستان را ارتقاء می دهیم
کد خبر :798444351

12:17 1399/12/06


برچسب ها : اتاق بازرگانی و صنایع کویته, ایران, پاکستان, پاکستان و ایران, تجارت, حسن درویش وند, سرکنسول ایران,

حسن درویشوند سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کویته با هیاتی به رهبری غلام فاروق خیلجی رئیس اتاق بازرگانی و صنایع کویته بلوچستان و حاجی عبدالله معاون ارشد رئیس اتاق بازرگانی و صنایع کویته بلوچستان دیدار کرد.


بلوچستان: به گزارش راز نیوز | حسن درویشوند سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کویته با هیاتی به رهبری غلام فاروق خیلجی رئیس اتاق بازرگانی و صنایع کویته بلوچستان و حاجی عبدالله معاون ارشد رئیس اتاق بازرگانی و صنایع کویته بلوچستان دیدار کرد.

سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کویته گفت که ایران می خواهد تجارت خود را با یک کشور برادر اسلامی مانند پاکستان ارتقاء دهد. وی افزود: ما می خواهیم اتاق تجارت و صنایع کویته و بلوچستان برای دستیابی به اهداف تعیین شده تجاری بین دو کشور همکاری کنند. ارتقاء فعالیت های دو جانبه صنعتی و تجاری تضمینی برای رونق اقتصادی هر دو کشور همسایه است.

غلام فاروق خلجی معاون ارشد اتاق تجارت و صنعت کویته بلوچستان، حاجی عبدالله اچکزئی معاون ارشد رئیس، جمعه خان بادیزئی، سید عبدالرحمن شاه آقا و دیگران بیان داشتند که اتاق تجارت و صنعت کویته بلوچستان در همکاری با کنسولگری کشور برادر یعنی ایران می خواهد روابط تجاری بین کشورهای اسلامی را بیش از گذشته توسعه دهد.  مسئولان و اعضای اتاق آمادگی دارند همه همکاری های ممکن را در این زمینه گسترش دهند.

معاون ارشد اتاق بازرگانی و صنعت کویته بلوچستان ابراز داشت: " افراد مرتبط با صنعت و تجارت بلوچستان می خواهند انبارهای بزرگی را برای بازارهای مرزی و کالاها در مرز پاکستان و ایران داشته باشند همچنین به توصیه اتاق بازرگانی و صنایع کویته بلوچستان درخواست صدور فوری ویزای ایران را دارند. تجارت دو جانبه نیاز به تماس متقابل دارد. ظرفیت های زیادی برای اهداف تجاری تعیین شده توسط دو کشور وجود دارد. ما در تلاش هستیم فعالیت های تجاری دو جانبه را ارتقاء دهیم.اعضای اتاق بازگانی و صنعت کویته بلوچستان شبانه روز در حال کار بر روی موضوع تجارت دوجانبه با ایران هستند. در حال حاضر نیاز به افزایش تجارت مرزی بین پاکستان و ایران داریم و بجز آن گزینه دیگری وجود ندارد."

حسن درویشوند سرکنسول ایران در کویته بیان کرد که کنسولگری به توصیه نامه های اتاق بازرگانی و صنایع کویته بلوچستان برای صدور ویزا برای اشخاصی که تجارت می کنند اهمیت می دهد. ایران از زمان شیوع اپیدمی کرونا تاکنون صدور ویزای توریستی را متوقف کرده است و در حال حاضر تنها ویزای تجاری 3 ماهه 6 ماهه و 1 ساله برای افراد تجاری صادر می شود. روش کار در این زمینه (ویزای تجاری ایران) به شدت دنبال می شود. اگر کسی شکایتی یا مشکلی در این مورد دارد، لطفاً به ما اطلاع دهد. اهمیت اتاق بازرگانی برای کنسولگری ایران بدیهی است و کنسولگری آماده همکاری همه جانبه با اتاق بازرگانی در امور صنعتی و بازرگانی است. ایران برای بازارچه مرزی خود گام برداشته و اقدامات فوری متقابل نیز در این زمینه در پاکستان لازم است و این کار روابط تجاری دو جانبه را تقویت می کند و مردم از نظر اقتصادی رونق خواهند داشت.

حسن درویشوند بیان اینکه روابط دوجانبه برای دستیابی به اهداف تجاری دوجانبه باید بیشتر تقویت شود گفت: "ایران آماده است زمینی را برای انبارها و ابتکارات دیگر در اختیار صنعتگران و بازرگانان پاکستانی قرار دهد."

ارسال نظر

 
1