خبر فوری

 
 
سرکرده فراری طالبان پاکستان: نهادهای اطلاعاتی پاکستان پیشنهاد همکاری و پشتیبانی مالی را داده اند
کد خبر :1620525951

12:09 1399/11/16


برچسب ها : احسان الله احسان, تحریک طالبان پاکستان,

احسان الله احسان سرکرده اسبق طالبان پاکستان که از چنگ نهادهای امنیتی این کشور فرار کرده است در جدیدترین اظهارات خود از تماس مجدد نهادهای اطلاعاتی پاکستان برای همکاری مجدد و پشتیبانی مالی پرده برداشت.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز|احسان الله احسان سرکرده اسبق طالبان پاکستان که از چنگ نهادهای امنیتی این کشور فرار کرده است در جدیدترین اظهارات خود از تماس مجدد نهادهای اطلاعاتی پاکستان برای همکاری مجدد و پشتیبانی مالی پرده برداشت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، احسان الله احسان با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی توییتر ابراز داشت: یک مقام ارشد سازمان استخبارات نظامی(MI) ارتش پاکستان در تلاش برای توافق مجدد است و قول مساعد داده است که در محل مورد علاقه بنده من را پناه خواهند داد.

سخنگوی اسبق تحریک طالبان پاکستان در ادامه افزود: نهادهای اطلاعاتی پاکستان به منظور متقاعد نمودن من برای پذیرفتن این مطالبات به سمت بازداشت اقوام و بستگانم روی آورده اند اما تاکنون با شکست مواجه شدند.

وی گفت: مقامات اطلاعاتی پاکستان برای متقاعد کردن من پیشنهاد پرداخت مبلغ 150 میلیون روپیه به صورت نقد و اعطای زمین به همراه سکونت در منطقه داخلی ایالت پنجاب را داده اند.

لازم به ذکر است احسان الله احسان در گذشته به عنوان سخنگوی گروه های تروریستی تحریک طالبان پاکستان و جماعت الاحرار فعالیت داشته و 4 سال قبل طی یک توافقنامه با ارتش پاکستان در محلی نامشخص سکونت یافت، وی سپس در اوایل سال گذشته میلادی با انتشار بیانیه ای اعلام نمود که از مخفیگاه متعلق به ارتش پاکستان گریخته است.

ارسال نظر

 
1