خبر فوری

 
 
سرمایه گزاری شرکت های سنگاپور و چین در پاکستان
کد خبر :2122532587

21:07 1397/12/28


برچسب ها : پاکستان, چین, سنگاپور, عمران خان, مالزی,

شرکت های کشور سنگاپور و چین در زمینه مسکن، ساخت و حمل دریایی در پاکستان سرمایه گزاری خواهند کرد.


 

به گزارش راز نیوز، شرکت های کشور سنگاپور و چین در زمینه مسکن، ساخت و حمل دریایی در پاکستان سرمایه گزاری خواهند کرد. سرمایه گزاران خارجی خواهان سرمایه گزاری در پاکستان هستند. به زودی امکان سرمایه گزاری پررنگ در پاکستان وجود دارد. این سرمایه گزاری به ارزش 4 میلیارد دلار خواهد بود.

شرکت های (XCMG) و (HSS) چینی استعلام بها صادر کردند ، که طبق آن در زمینه مسکن و ساخت و ساز حدود 2 میلیارد دلار سرمایه گزاری می کنند.

از طرفی هم شرکت سنگاپوری در زمینه حمل دریایی 2 میلیارد دلار سرمایه گزاری می کند. که توسط این سرمایه گذاری چهار هزار شغل جدید برای شهروندان پاکستانی ایجاد خواهد شد.با سرمایه گزاری در زمینه حمل دریایی پولهای پرداخت شده به شرکت های خارجی صرفه جویی خواهند شد.

پاکستان سالانه 4 میلیارد دلار برای حمل و نقل دریایی پرداخت می کند. با وجود بندر گوادر و پروژه (CPEC) فضای زیادی برای سرمایه گزاری در زمینه حمل دریایی وجود داد.

دکتر هنسن لیو رئیس شرکت چینی (XCMG)، در 17 بهمن 97 با عمران خان نخست وزیر پاکستان دیدار کرد. وی در این دیدار اعلام کرد در زمیه مسکن و ساخت و ساز 2 میلارد دلار سرمایه گزاری خواهد کرد. این شرکت چینی با استفاده از ماشین های جدید 5 میلیون خانه برای مردم پاکستان خواهند ساخت.

دولت عمران خان با برقراری امنیت اطمینان شرکت های خارجی را به خود جلب کرده است. همچنین همکاری دولت با شرکت های خارجی در زمینه سرمایه گزاری در پاکستان را درست کرده است.

لازم به ذکر است ماه گذشته رئیس گروه شرکت ایدوتکو مالزی در دیدار با عمران خان نخست وزیر پاکستان اعلام کرد 250 میلیون دلار در پاکستان سرمایه گزاری خواهد کرد. در فاز اول 100 میلیون و در 5 سال آینده 250 میلیون دلار در پاکستان سرمایه گزاری خواهد کرد.

پیش از این آقای هید مارشل رئیس شرکت بین المللی کارگل در دیدار با عمران خان اعلام کرد 200 میلیون دلار در پاکستان سرمایه گزاری خواهد کرد.

همچنین بیل گیتس رئیس شرکت مایکروسافت طی نامه ای به عمران خان خواهان سرمایه گزاری در پاکستان شده بود .

ارسال نظر

 
1