خبر فوری

 
 
سرلشکر بابر افتخار: پاکستان هیچ اقدامی در افغانستان انجام نداده است
کد خبر :1905871882

19:48 1400/04/26


برچسب ها : افغانستان, پاکستان و افغانستان, تروریستی, روند صلح افغانستان, ژنرال قمر جاوید باجوا, سخنگوی ارتش پاکستان, سرلشکر بابر افتخار, فرمانده ارتش پاکستان, نیروی هوایی پاکستان,

سرلشکر بابر افتخار سخنگوی ارتش پاکستان گفت: ادعاهای معاون رئیس جمهور افغانستان در مورد عملیات نیروی هوایی پاکستان در افغانستان بی اساس بوده و پاکستان هیچ اقدامی در افغانستان انجام نداده است. همچنین نباید از هیچ سرزمینی علیه ما استفاده شود.


 

اسلام آباد : به گزارش راز نیوز | سرلشکر بابر افتخار سخنگوی ارتش پاکستان گفت: ادعاهای معاون رئیس جمهور افغانستان در مورد عملیات نیروی هوایی پاکستان در افغانستان بی اساس بوده و پاکستان هیچ اقدامی در افغانستان انجام نداده است. همچنین نباید از هیچ سرزمینی علیه ما استفاده شود.

سرلشکر بابر افتخار در مصاحبه تلویزیونی بیان کرد : ما از نزدیک اوضاع منطقه را زیر نظر داریم. همچنین افغان ها برای موفقیت در روند صلح افغانستان بسیار جدی هستند. تنش و صلح در افغانستان بر کشور پاکستان نیز تاثیر خواهد گذاشت.

وی افزود : وضعیت پاکستان به صلح در افغانستان بستگی دارد. اگر وضعیت در افغانستان همچنان بدتر شود، خطر فعال سازی مجدد تروریست ها، مخصوصا در پاکستان وجود دارد و سازمان های تروریستی میتوانند بار دیگر متحد شوند.

وی ادامه داد: پاکستان در روند صلح افغانستان از هیچ تلاشی دریغ نکرده و ما ضامن صلح در افغانستان نیستیم، همچنین تصمیم گیری برای افغانستان باید توسط احزاب افغانستانی انجام شود.

سرلشکر بابر افتخار گفت : ژنرال قمر جاوید باجوا فرمانده ارتش پاکستان، طبق آنچه در نظر دارد، سخت کار می کند، همچنین کار حصارکشی در مرز غربی در حال جابجایی بوده و صدها پست نظامی ساخته شده است و مکان های عبور غیرقانونی در مرز، پلمپ شده اند.

وی بیان کرد: تمرکز منطقه بر روند صلح افغانستان است و گروههای افراطی و تروریستی در بلوچستان می توانند تقویت گردند. همچنین اقدامات امنیتی برای کشور و ملت پاکستان انجام شده است.

وی افزود: نگرانی ما در این است که گروه های تروریستی بار دیگر در افغانستان فعال شوند و تحت هیچ شرایطی اجازه نمی دهیم فداکاری های ما بی فایده باشد.

سرلشکر بابر افتخار در ادامه گفت: حوادث تروریستی اخیر در پاکستان مربوط به اوضاع فعلی افغانستان است. زیرساخت های تروریستی سازمان یافته در پاکستان وجود ندارد بلکه تروریست ها در افغانستان نشسته اند، آنها از پشتیبانی هند برخوردار هستند، همچنین نیروهای پاکستان از هر نظر آماده سرکوب عناصر دشمن بوده و این کشور اجازه موفقیت به دشمنانش را نخواهد داد، شهدای جوانی در جنگ پاکستان با تروریستان بر جای مانده اند.

مشارکت هند در افغانستان بسیار زیاد است و میلیاردها دلار در آنجا از سوی هند سرمایه گذاری شده و این به ضرر پاکستان خواهد بود. همچنین در نوامبر 2020، پرونده ای علیه هند تهیه کردیم و آن را به به جهانیان نشان دادیم. در آن پرونده شواهدی بیان گر انجام عملیات های تروریستی هند در پاکستان است.

سرلشکر بابر افتخار در پاسخ به سوالی گفت: ادعاهای امرالله صالح معاون رئیس جمهور افغانستان در مورد نیروی هوایی پاکستان بی اساس بوده و توسط وزارت امور خارجه توضیح داده شده است. تیروی هوایی پاکستان چنین اقداماتی را علیه هیچ سرزمینی انجام نخواهد داد و فقط از کشور خود دفاع خوهد کرد.

در مورد شهرستان کرم سوال شد، وی در پاسخ به این سوال گفت: 10 کارگر ربوده شده، توسط تروریست ها آزاد شدند. همچنین طی عملیاتی علیه تروریستان، بقیه کارگران را نجات دادیم. در همین حال یک جسد نیز کشف شد.

همچنین سربازان جوان ارتش پاکستان از جمله عبدالباسط و حضرت بلال به جان باخته و عملیاتی برای نجات افراد باقیمانده در حال انجام است.

ارسال نظر

 
1