خبر فوری

 
 
سراج الحق : دولت درپی سلب حق آزادی بیان است
کد خبر :1852093730

19:29 1397/11/27


برچسب ها : آزادی بیان, بن سلمان, پاکستان,

سراج الحق در بیانیه ای با محکوم کردن اقدامات دولت پاکستان در رابطه با ایجاد محدودیت در اظهار آزادی بیان در فضای مجازی و ایجاد محدودیت در این زمینه گفت : اقدامات دولت برای سلب اظهار آزادی بیان از مردم نگران کننده است.


 

به گزارش راز نیوز، سراج الحق سناتور مجلس و رهبر جماعت اسلامی پاکستان در بیانیه ای با محکوم کردن اقدامات دولت پاکستان در رابطه با ایجاد محدودیت در اظهار آزادی بیان در فضای مجازی و ایجاد محدودیت در این زمینه گفت : اقدامات دولت برای سلب اظهار آزادی بیان از مردم نگران کننده است. عملیات ها و اقدامات دولت علیه رسانه های الکترونیکی و چاپی، هزاران روزنامه نگار را بیکار کرده است. وی در بیانیه خود با درست خواندن عملی کردن دستور العمل اخلاقی ابراز داشت که محدود کردن و انجام اقدامات علیه مردم و آزادی بیان بر خلاف نظام جمهوری بوده و غیر قانونی است، این موضوع منعکس کننده تفکر دیکتاتوری سیستم حاکم بر جامعه است.

سناتور سراج الحق افزود : نباید از قوانین مبارزه با جرایم اینترنتی سوء استفاده شود. تا زمانی که دولت خود بر قوانین عمل نکند، درخواست دولت از مردم در زمینه عمل به قوانین چیزی جز خودفریبی نخواهد بود. وی در ادامه سخنرانی خود با تاکید بر لزوم آزادی بیان و آزادی خبرگزاری، آن را لازمه ی حکومت جمهوری خواند و گفت : خبرنگاران و انجمن های آنان نیز باید با در نظر گرفتن مصلحت جامعه و منافع ملی عمل کنند. انجمن های خبرگزاری با وضع قوانین اخلاقی خود باید آن را اجرایی سازند.

لازم به ذکر است دولت پاکستان درپی تظاهرات مردم در خیابان ها و فضای مجازی برای ایجاد محدودیت و عدم تظاهرات علیه سفر بن سلمان به پاکستان تعدادی از رهبران شیعه وبرخی دیگر گروه ها را دستگیر کرده و در بیانیه ای از دستگیری و پیگیری قانونی علیه افرادی خبر داده است که علیه سفر بن سلمان به پاکستان اقداماتی انجام دهند .

ارسال نظر

 
1