خبر فوری

 
 
سراج الحق : آمریکا درعین خروج از افغانستان باید جبران ضرر نیز کند
کد خبر :1265153590

16:40 1397/11/19


برچسب ها : آمریکا, افغانستان, پاکستان, طالبان,

سراج الحق سناتور مجلس ملی و رئیس جماعت اسلامی پاکستان در بیانیه ای با عدم کافی بودن خروج آمریکا از افغانستان ابراز داشته است که باید درعین خروج از افغانستان تاوان جنگ را نیز بپردازد.


 

به گزارش راز نیوز، سراج الحق سناتور مجلس ملی و رئیس جماعت اسلامی پاکستان در بیانیه ای با عدم کافی بودن خروج آمریکا از افغانستان ابراز داشته است که باید درعین خروج از افغانستان تاوان جنگ را نیز بپردازد. برخلاف گذشته که درصورت روابط شخصی یا گروهی با طالبان که وی را به عنوان خائن یا واجب القتل می دانستند، در حال حاضر نه تنها کشور آمریکا برای انجام مذاکرات با طالبان به آن التماس می کند، بلکه کشوری همچون روسیه و دیگر قدرت ها در تلاش برای دعوت از طالبان به منظور تاسیس دفتر رسمی آن در کشور خود خواستار شرکت در روند صلح هستند.

سراج الحق در بیانیه ای با اظهار این موضوع که شکست آمریکا پس از روسیه در افغانستان نشان دهنده اسلامی بودن کشور افغانستان در آینده است گفت : در آینده ، این کشور شریعت اسلامی نافذ خواهد شد. آهن در جنگ افغانستان شکست خورده و ایمان پیروز شده است.

مقامات دولتی ما نیز باید پس از خروج از اوهام و خیالات، در تلاش برای اجرای قانون اسلامی و قرآنی در کشور برآیند. وی در سخنرانی میان شرکای خود در آموزشگاه مرکزی منطقه منصوره سخنان ذکر شده را بیان کرده است.

وی با اظهار این موضوع که تنها راه حل مشکلات کشور اجرای اسلام است، در پی انتقاد شدید از دولت فعلی این کشور گفت : دولت فعلی نیز در ادامه دولت های احزاب مختلف گذشته بر روی کار آمده و همچون آنها فعالیت می کند. وی خاطر نشان کرد که دولت فعلی قبل از روی کار آمدن وعده هایی همچون : اشتغال زایی، خانه دار کردن مردم و بهبودی اقتصاد را داده بود، اما با گذشت 6 ماه اقتصاد کشور بیش از گذشته رو به افول است.

وی در اشاره ای کوتاه به افزایش روزانه قرض های خارجی این کشور خاطر نشان کرد که دولت و مقامات فعلی نیز طی برنامه ها و دستور کارهای اروپا درصدد کاهش میزان جمعیت هستند، این درحالی است که هرجایی که جمعیت افزایش یابد، لوازم و تجهیزات نیز افزایش می یابند. غرب فکر می کند، درصورت افزایش جمعیت اسلام با مشاهده وضعیت فعلی، اسلام در دنیا حاکم خواهد شد.

ارسال نظر

 
1