خبر فوری

 
 
سراج الحق:آمریکا به دنبال متقاعد ساختن کشورهای اسلامی برای پذیرش اسرائیل است
کد خبر :40481811

11:56 1397/08/17


برچسب ها : آمریکا, اسرائیل, پاکستان, سراج الحق,

تمامی سیاست های آمریکا حول اسرائیلی نمودن کشورها جریان دارد،آمریکا در حال طراحی برنامه برای پذیرش اسرائیل از سوی کشورهای اسلامی است


 

اسلام آباد:به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری نوای وقت،سناتور سراج الحق رئیس حزب جماعت اسلامی پاکستان با اشاره به سیاست های خارجی دولت پاکستان اظهار داشت:سیاست خارجه ما تاکنون شفاف و واضح نشده است.

وی گفت:تمامی سیاست های آمریکا حول اسرائیلی نمودن کشورها جریان دارد،آمریکا در حال طراحی برنامه برای پذیرش اسرائیل از سوی کشورهای اسلامی است و تسلط نمودن جنگ در کشورهای اسلامی،تبدیل نظام جغرافیایی کشورها و ایجاد درگیری بر اساس شیعه و سنی میان امت مسلمان همگی به منظور پذیرش اسرائیل صورت میپذیرد.

وی افزود:توطئه های آمریکا باعث شده است سودان و لیبی به چند بخش مختلف تقسیم گردد و در سوریه نیز جنگی تمام عیار به راه افتاده است،اما در این شرایط پاکستان به جای منافع آمریکا،باید منافع خود را در نظر داشته باشد.

وی اظهار داشت:موضوع کمشیر مهم ترین مسئله ما در سیاست خارجه است،تاکنون برای کشمیر سه جنگ به وقوع پیوسته است،ما باید بر اساس موضوع کشمیر سیاست های خارجه خود را تعیین نماییم.

سراج الحق گفت:پس از موضوع کشمیر،مسئله مرزی پاکستان و افغانستان دومین موضوع اساسی سیاست خارجه است و برقراری امنیت در دو طرف مرزها از اهمیت بسیاری برخوردار است.

وی افزود:مرز پاکستان و افغانستان روزگاری از امن ترین مرزهای دنیا به شمار میرفت و مردم هر دو طرف با یکدیگر همانند شیر و شکر بودند و اکنون پس از ورود نیروهای ناتو به افغانستان،این مرز امن،تبدیل به مرزی پر از اختلاف و درگیری شده است.

وی در ادامه اظهار داشت:سومین نکته مهم در سیاست خارجه،حفظ بلوچستان از توطئه های دشمنان است،منطقه بلوچستان که آکنده از ذخایر معدنی است در چشم هر قدرت بینا و نابینایی ظاهر شده است،ما باید برای حفظ همبستگی و استقلال ملی،اطراف خود را به خوبی تحت نظر داشته باشیم.

سناتور سراج الحق گفت:کشورهای غربی و آمریکا به هیچ وجه خواهان برقراری امنیت در سطح جهان نیستند،زیرا در صورت برقراری امنیت در دنیا،هزاران کارخانه ساخت و فروش اسلحه متوقف خواهند شد و بر همین اساس ناامنی و جنگ خواسته اصلی دشمن است.

وی افزود:برای ایجاد کشوری توسعه یافته و آباد،باید تمامی امکانات به صورت عادلانه تقسیم گردد و فقر از مناطق فقیر نشین خاتمه یابد و حق مسلم ایالت های کوچک به آنان داده شود و تا زمانی که فضای اعتماد در پاکستان برقرار نگردد،دولت مستحکم نخواهد شد.

ارسال نظر

 
1