خبر فوری

 
 
سخنگوی وزارت دفاع افغانستان: پاکستان حامی داعش در افغانستان است
کد خبر :561757097

20:15 1397/05/12


برچسب ها : پاکستان, داعش, طالبان افغانستان, طالبان پاکستان,

پس از شکست 150 تروریست داعشی در منطقه جوزجان ، این تروریست ها خود را تسلیم ارتش افغانستان کردند. منطقه جوزجان از مناطق محل سکونت طالبان است.


 

پس از شکست 150 تروریست داعشی در منطقه جوزجان ، این تروریست ها خود را تسلیم ارتش افغانستان کردند. منطقه جوزجان از مناطق محل سکونت طالبان است.

 

به گفته وزارت خارجه افغانستان : داعش کمک های خود را از خارج دریافت می‌کند وی افزود علت شکست داعش در منطقه جوزجان، نرسیدن کمک ها به دست آنها بود وی در ادامه افزود : این گروه تروریستی در منطقه ننگرهار (هم مرز با پاکستان) نیز موفق بوده و عملیاتهایی را در این منطقه انجام داده است و علت این موفقیت رسیدن به موقع کمک ها از جانب پاکستان به آنها است.

 

پاکستان نیز ادعای افغانستان مبنی بر کمک به داعش را رد کرده و گفت پاکستان هرگز اجازه زندگی به تروریسم درخاک خود را نخواهد داد.

 

به گفته کارشناسان مسائل سیاسی :
پاکستان مخالف این امر است و هرگز اجازه نخواهد داد که کشوری آنرا متهم به تروریسم پروری بکند. وی در ادامه افزود : پاکستان معتقد است که داعش درخاک افغانستان به راحتی درحال انتشار و گسترش است و علت اصلی آن  آمریکا و وجود عناصر حامی داعش در دولت افغانستان است. به گفته وی : این حرف ها تنها اتهاماتی است که از سوی دوطرف به همدیگر نسبت داده می‌شود اما هیچ کدام برای اثبات مدعای خود دلیل موثقی ندارند.

 

این درحالی است که متهم کردن همدیگر از سوی دوطرف برای مدتی متوقف و روابط دو کشور رو به بهبودی بود اما پس از مدتی نیز دوباره تنازعات و درگیری ها بین دو کشور شروع شده است.

ارسال نظر

 
1