خبر فوری

 
 
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان: گفتگو در مورد حملات از سرزمین افغانستان ادامه دارد
کد خبر :1454523603

11:27 1401/09/04


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و افغانستان, تروریست, چمن, حمله تروریستی, خرلاچی, درگیری مرزی, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان, سخنگوی وزارت خارجه, مرز چمن, مرز مشترک, ممتاز زهرا بلوچ, کابل,

خانم ممتاز زهرا بلوچ سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در نشست مطبوعاتی ضمن ابراز نگرانی از حملات درحال انجام علیه نیروهای مرزبانی پاکستان از خاک افغانستان، اظهار داشت که گفتگو در رابطه با مسائل مرزی پاکستان-افغانستان ادامه دارد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| خانم ممتاز زهرا بلوچ سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در نشست مطبوعاتی ضمن ابراز نگرانی از حملات درحال انجام علیه نیروهای مرزبانی پاکستان از خاک افغانستان، اظهار داشت که گفتگو در رابطه با مسائل مرزی پاکستان-افغانستان ادامه دارد.

وی افزود: جلسات با محوریت مرز به صورت روزانه با حضور دو کشور برگزار می شوند و گفتگو ها در مورد بسیاری از مسائل مهم از جمله گذرگاه مرزی خرلاچی ادامه دارد. پس از نشست های انجام شده با محوریت مرز، گذرگاه مرزی چمن مورخه 21 نوامبر-30آبان بازگشایی شد. هدف از این نشست ها هموارسازی مسیر تردد برون مرزی و ارسال کالا بود.

شایان ذکر است مورخه 13نوامبر-22 آبان مرز چمن به دلیل حمله یک شخص مسلح از خاک افغانستان و جان باختن یکی از نیروهای مرزی پاکستان در این حمله، بسته شده بود .

سخنگو در ادامه با بیان این که افغانستان ضمن ابراز افسوس از این حادثه، گفته بود که کمیته ای بلند پایه متشکل از وزارت امور خارجه، وزارتخانه های مرزی و قبایلی، اتاق های بازرگانی محلی و بزرگان اقوام برای بررسی این حادثه تشکیل داده است . گفتگو از طریق سفارتخانه های دوکشور در رابطه با این مسائل مرزی ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

 
1