خبر فوری

 
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان: قطعا ایران حق دفاع از خود را دارد
کد خبر :1736425339

13:09 1403/05/26


برچسب ها : اسلام آباد, بیت المقدس, پاکستان و ایران, پاکستان و فلسطین, حمله نظامی, رژیم صهیونیستی, سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان, غزه, ممتاز زهرا بلوچ,

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در واکنش به حمله ایران به اسرائیل آن را حق مسلم این کشور عنوان کرد و گفت: ایران حق دارد از خود دفاع کند.


اسلام‌آباد: به گزارش راز نیوز| ممتاز زهرا بلوچ سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان در نشست مطبوعاتی هفتگی با بیان اینکه روند جنایات و ظلم اسرائیل در غزه جاری است و اسرائیل باید پاسخگوی چنین اقداماتی باشد، در واکنش به حمله ایران به اسرائیل آن را حق مسلم این کشور عنوان کرد و گفت: ایران حق دارد از خود دفاع کند.

سخنگو در ادامه ضمن ابراز نگرانی نسبت به تحولات خاورمیانه، اظهار داشت که اسرائیل 40 هزار انسان بی گناه را در غزه به قتل رسانده است و پاکستان نسبت به روند جاری در غزه ابراز نگرانی می کند. او همچنین حمله اسرائیل به نمازگزاران را هم محکوم کرد و آن را نقض قوانین ژنو و سازمان ملل متحد عنوان کرد.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان با بیان اینکه پاکستان یورش غیرقانونی صدها شهرک نشین افراطی به مسجد الاقصی به رهبری مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل را به شدت محکوم می کند، افزود: هتک حرمت یکی از مقدس ترین اماکن اسلام و تضییع حقوق نمازگزاران، احساسات مسلمانان جهان را به شدت جریحه دار کرده است. از جامعه بین‌المللی به‌ویژه شورای امنیت سازمان ملل می خواهیم تا برای پایان دادن به نقض جدی و مکرر حرمت اماکن مقدس در اورشلیم اقدام فوری انجام دهند.

وی در ادامه طی صحبت در مورد پرونده آصف مرچنت تبعه پاکستانی دستگیر شده در آمریکا به اتهام طرح ریزی برنامه برای حمله به سیاستمداران و دیگر مقامات آمریکا، گفت: تاکنون نه تنها پیشرفتی در این زمینه صورت نگرفته است، بلکه دولت آمریکا هیچگونه اطلاعاتی در این زمینه را هم به پاکستان فراهم نکرده است و پاکستان همچنان منتظر دریافت جزئیات در این زمینه از سوی ایالات متحده می باشد.

در مورد کشمیر وی اظهار کرد که هند در جنایات جنگی و نسل کشی در کشمیر دست دارد و قتل 4 کشمیری به دست هند محکوم است.

ممتاز بلوچ، اظهار کرد که هفتمین رایزنی های سیاسی در مورد روابط دو جانبه پاکستان و ترکیه به میزبانی اسلام‌آباد برگزار شد که در این بین مناسبات دو طرفه، فناوری اطلاعات، تجارت و سایر موضوعات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سخنگو طی صحبت در مورد تفاهمنامه امضاء شده با عراق گفت: پاکستان در مورد مدیریت زائران تفاهمنامه ای را با کشور عراق امضاء کرده است.

ارسال نظر

 
1