خبر فوری

 
 
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان : در سفر زلمی خلیل زاد پیش شرطی تعیین نشد
کد خبر :1615641669

14:02 1397/09/15


برچسب ها : آمریکا, پاکستان, زلمی خلیل زاد,

اسلام آباد : به گفته دفتر وزارت خارجه پاکستان شروع گفت و گو با آمریکا، آغاز خوبی است


اسلام آباد : به گفته دفتر وزارت خارجه پاکستان شروع گفت و گو با آمریکا، آغاز خوبی است، گفت و گو میان دو طرف منحصر بر تبادل نظر و غیره میان دو طرف است، اما این درحالی است که در سفر زلمی خلیل زاد نماینده خصوصی آمریکا برای ماموریت صلح در افغانستان به پاکستان و طی گفت و گوی میان دو طرف پاکستانی و آمریکایی شرطی تعیین نشد.

دکتر محمد فیصل سخنگوی وزارت خارجه پاکستان طی مصاحبه مطبوعاتی هفتگی خود اذعان داشت، زلمی خلیل زاد با وزیر امور خارجه پاکستان شاه‌ محمود قریشی نیز دیدار کرده است، در این دیدار میان دو طرف، محمود قریشی از همکاری پاکستان با آمریکا در رابطه با صلح افغانستان ابراز امیدواری کرده و آن را حتمی خواند.

وی همچنین گفت : در رابطه با کمک مالی آمریکا به پاکستان نیز گفت و گو آغاز شد. ترامپ رئیس جمهور آمریکا در نامه خود به نخست وزیر پاکستان عمران خان با تاکید بر مسئله امنیت افغانستان گفته بود، اولویت ما در منطقه برقراری امنیت در افغانستان است.

دکتر محمد فیصل از خبر سفر هیئت طالبان به پاکستان اظهار بی اطلاعی کرده و گفت : راه حل مسئله افغانستان سیاسی است نه نظامی. پاکستان بر برقراری و افزایش روند صلح در افغانستان ابراز امیدواری می‌کند.

ارسال نظر

 
1