خبر فوری

 
 
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان : اسلام آباد هیچگونه خللی در روند پروژه کرتاپور ایجاد نخواهد کرد
کد خبر :658684298

16:50 1398/05/17


برچسب ها : پاکستان, هند, کشمیر,

دکتر محمد فیصل سخنگوی دفتر وزارت امورخارجه پاکستان در بیانی طی اشاره به پروژه کرتاپور بیان داشت: باوجود اقدامات یکجانبه هند درخصوص کشمیر، روند پروژه کرتاپور ادامه خواهد داشت و پاکستان به طور یکجانبه هیچگونه خللی در روند آن ایجاد نخواهد کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز، دکتر محمد فیصل سخنگوی دفتر وزارت امورخارجه پاکستان در بیانی طی اشاره به پروژه کرتاپور بیان داشت: باوجود اقدامات یکجانبه هند درخصوص کشمیر، روند پروژه کرتاپور ادامه خواهد داشت و پاکستان به طور یکجانبه هیچگونه خللی در روند آن ایجاد نخواهد کرد.
وی با رد کردن اقدامات یکجانبه هند، از جنایات در حال جریان هند در کشمیر گفت و بیان داشت: به دلیل حکومت نظامی وسایل روزمره مردم کشمیر کمیاب شده و از طرفی سرویس های اینترنتی و مخابراتی نیز مسدود هستند. مردم کشمیر از معالجه پزشکی محروم شده اند و کشمیر اشغالی به زندان تبدیل شده است. وی افزود، پاکستان این موضع هند که مسئله کشمیر را مسئله ای داخلی تلقی می‌کند را رد و حل و فصل شدن مسئله کشمیر را در اجرایی سازی قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل می‌داند. نخست وزیر، پس از اقدامات یکجانبه دستور استفاده از تمامی گزینه ها را صادر کرده است و شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان نیز نامه ای در این رابطه به روسای سازمان ملل و شورای امنیت ارسال کرده است. پاکستان سفیر خود را به هند نمی فرستد. پاکستان درحال بررسی اقدام مراجعه به دادگاه بین المللی است.
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان در پایان از دیدار معاون وزیر امور خارجه پاکستان با خانم الیس ویلز خبر داد و اظهار داشت که گزارشی از نگرانی های پاکستان درمورد کشمیر و اقدامات یکجانبه هند نیز به وی ارائه شده است.

ارسال نظر

 
1