خبر فوری

 
سخنگوی وزارت خارجه هند: الحاق افغانستان در سی پیک عملی غیرقانونی و غیرقابل قبول است
کد خبر :644464083

12:14 1401/08/13


برچسب ها : CPEC, جامو و کشمیر, سخنگوی وزارت امور خارجه هند, سخنگوی وزارت خارجه, سی پیک, شهباز شریف, مجموعه سی پیک, نخست وزیر پاکستان, هند و افغانستان, هند و پاکستان, هند و چین, کریدور اقتصادی,

آرندام باگچی سخنگوی وزارت امور خارجه هند در نشست مطبوعاتی روز پنجشنبه 12 آبان ماه با اشاره به بیانیه مشترک پاکستان و چین، گفت: اظهار نظر در مورد جامو و کشمیر و پیشنهاد گنجاندن افغانستان در کریدور اقتصادی چین-پاکستان غیرقانونی و غیرقابل قبول می باشد.


دهلی نو: به گزارش راز نیوز| آرندام باگچی سخنگوی وزارت امور خارجه هند در نشست مطبوعاتی روز پنجشنبه 12 آبان ماه با اشاره به بیانیه مشترک پاکستان و چین در جریان سفر شهباز شریف نخست وزیر پاکستان به پکن، اظهار نظر در مورد جامو و کشمیر و پیشنهاد گنجاندن افغانستان در کریدور اقتصادی چین-پاکستان در این بیانیه مشترک را رد کرده و گفت: گنجاندن افغانستان در کریدور اقتصادی را رد می کنیم و چنین تلاشی را هند غیرقانونی و غیرقابل قبول می داند.

وی افزود: ما بیانیه مشترک پس از سفر نخست وزیر پاکستان به چین را مشاهده کرده ایم که در آن اظهار نظر های نامناسبی درباره منطقه جامو و کشمیر مطرح شده است، همچنین به کریدور اقتصادی چین-پاکستان و گسترش آن با گنجاندن کشورهای ثالث اشاره می کند. ما به طور مستمر چنین اظهاراتی را رد کرده ایم و تمامی جناح ها نیز از موضع ما نسبت به این امور آگاه هستند.

سخنگو اظهار داشت: مناطق زیر مجموعه جامو و کشمیر، و لاداخ همواره بخش جدایی ناپذیر از هند بوده و خواهند بود و هیچ کشور دیگری حق صحبت کردن در مورد آنها را ندارد. تاآنجا که مسئله به سی پیک مربوط می شود، ما چین و پاکستان را از اعتراضات و نگرانی های خود در این زمینه آگاه کرده ایم، سی پیک شامل پروژه هایی است که در محدوده حاکمیت هند قرار می گیرند و این مناطق به طور غیرقانونی و با زور ضمیمه شده اند. ما به شدت تلاش برای تغییر وضعیت در منطقه با استفاده از چنین پروژه هایی را رد می کنیم و قطعا وارد کردن کشور ثالث در چنین فعالیت های غیرقانونی و غیرقابل قبول می باشد.

به گفته رسانه های هند، در بیانیه مشترک پاکستان و چین آمده است که تلاش می شود افغانستان را وارد سی پیک کنیم.

ارسال نظر

 
1