خبر فوری

 
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا: پاکستان شریک مهم آمریکا است، طالبان قدرت عمل به وعده های خود را ندارد
کد خبر :1431613633

12:53 1401/09/17


برچسب ها : آمریکا و افغانستان, اسلام آباد, پاکستان و آمریکا, تحریک طالبان پاکستان, تروریست, تروریسم, روابط نظامی, سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا, ند پرایس, همکاری نظامی, واشنگتن, کابل,

ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا طی کنفرانس مطبوعاتی با بیان اینکه پاکستان شریک مهم ایالات متحده آمریکا در منطقه است، افزود: احساس می شود طالبان قادر به عمل به وعده های خود نیستند و افغانستان نباید بار دیگر به پناهگاه تروریست های بین المللی تبدیل شود.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز | ند پرایس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا طی کنفرانس مطبوعاتی ضمن گفتگو در مورد دولت طالبان افغانستان، گفت: احساس می شود طالبان قادر به عمل به وعده های خود نیستند و افغانستان نباید بار دیگر به پناهگاه تروریست های بین المللی تبدیل شود.

وی افزود: ما توانایی مقابله با تروریسم در منطقه را داریم و این توانایی را با کشته شدن ایمن الظواهری رهبر القاعده نشان دادیم. درصورت سازماندهی مجدد تروریست های بین المللی در افغانستان، عملیات انجام خواهیم داد و برای مقابله با خطرات تروریسم در منطقه هرکاری که بتوانیم انجام می دهیم، تمامی اقداماتی که باعث حفظ منافع ما باشند را انجام خواهیم داد.

ند پرایس در ادامه اظهار داشت: شاهد متحرک شدن گروه هایی من جمله گروه ممنوعه تحریک طالبان پاکستان TTP بوده ایم، باید دید که تروریست ها از افغانستان به عنوان پایگاه و مرکز عملیاتی و حملات به پاکستان استفاده نمی کنند.

وی خاطر نشان ساخت که پاکستان یکی از شرکای مهم ما است و برای روابط خود با این کشور اهمیت قائل هستیم، متعهد به همکاری با شرکای خود در منطقه می باشیم، از افزایش همکاری ها با پاکستان در زمینه امور مورد علاقه مشترک استقبال می کنیم. پاکستان کمک های بلاعوض را از برنامه آموزش نظامی بین المللی دریافت می کند که این برنامه آموزش نظامی حرفه ای، دوره های عملیاتی و فنی را ارائه می دهد و عامل استحکام همکاری نظامی میان دو کشور است. این برنامه با هدف افزایش مناسبات دوطرفه جریان دارد و این همکاری، توانایی پاکستان را برای مقابله با تهدیدات بهبود می بخشد.

ارسال نظر

 
1