خبر فوری

 
سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان: اطلاعات اولیه اسامه بن لادن را پاکستان به آمریکا داده بود
کد خبر :894218702

16:26 1398/05/03


برچسب ها : آمریکا, اسامه بن لادن, پاکستان,

دکتر محمد فیصل سخنگوی دفتر وزارت امورخارجه پاکستان در بیانی ابراز داشت که پاکستان اطلاعات اولیه درمورد حضور اسامه بن لادن در پاکستان را به آمریکا داده بود.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز، دکتر محمد فیصل سخنگوی دفتر وزارت امورخارجه پاکستان در بیانی با ابراز این موضوع که پاکستان اطلاعات اولیه درمورد حضور اسامه بن لادن در پاکستان را به آمریکا داده بود، بیان داشت: روابط میان دو کشور پاکستان و آمریکا روبه عادی سازی هستند و این روابط از نو آغاز می‌شوند. سفر نخست وزیر به واشنگتن موفقیت آمیز بود و دو کشور در خصوص همکاری برای ثبات و امنیت و تلاش های مشترک به منظور ایجاد صلح در منطقه توافق کرده اند.
وی افزود، رئیس جمهور آمریکا با ارائه پیشنهاد برای میانجیگری درمورد مسئله کشمیر، دعوت سفر به پاکستان نخست وزیر را پذیرفته است. ترامپ اقدامات صورت گرفته توسط پاکستان درمورد برپایی امنیت در منطقه را پذیرفته است. طی سفر مقامات پاکستانی به آمریکا درخواست "do more" نشد و این واژه را آمریکایی ها بکار برده بودند نه ما. نقش پاکستان درباره افغانستان، نقش تسهیل کننده است، رفتار پاکستان را به همراه آمریکا، دیگر کشورها نیز پذیرفته اند.
قابل ذکر است پس از اعلام خبری مبنی بر ارائه اطلاعات اولیه توسط سازمان اطلاعاتی پاکستان ISI به سازمان سی آی ای آمریکا درمورد حضور اسامه بن لادن در پاکستان توسط مقامات ارشد سیاسی پاکستان، تحلیل گران با مطرح کردن سوالاتی ابراز داشتند، درصورتیکه پاکستان اطلاعات اولیه درمورد اسامه بن لادن را در اختیار آمریکا قرار داده بود، پس چرا شکیل آفریدی سالها در زندان بسر می‌برد؟.

ارسال نظر

 
1