خبر فوری

 
 
سخنگوی طالبان: اخبارهایی مبنی بر مخالفت طالبان با مذهب شیعه معتبر نیستند
کد خبر :927576119

18:19 1399/06/31


برچسب ها : افغانستان, رئیس حزب وحدت اسلامی, سخنگوی دفتر سیاسی طالبانان, سهیل شاهین, محمد محقق, مذهب شیعه,

سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان گزارش برخی رسانه های افغانستان مبنی بر مخالفت طالبان با مذهب شیعه را تکذیب کرد و ابراز داشت: ما با مذهب شیعه مخالفت نکرده ایم و ما چنین گزارشات مبنی بر مخالفت های طالبان با شیعه را تکذیب میکنیم.


دوحه: به گزارش راز نیوز| سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان گزارش برخی رسانه های افغانستان مبنی بر مخالفت طالبان با مذهب شیعه را تکذیب کرد و ابراز داشت: ما با مذهب شیعه مخالفت نکرده ایم و ما چنین گزارشات مبنی بر مخالفت های طالبان با شیعه را تکذیب میکنیم.
وی اظهار داشت: ما نه در مورد اینکه مذهب حنفی مذهب رسمی افغانستان قرار داده شود سخنی ایراد کرده ایم و نه علیه  مذهب شیعه نیز مخالفت کرده ایم. لازم به ذکر است برخی از خبرگزاری های افغانستان با بیان اینکه طالبان با مذهب شیعه در افغانستان مخالفت کرده و خواستار رسمی شدن مذهب حنفی شده است، این امر را بزرگترین مانع در پیشرفت مذاکرات بین الافغان عنوان کردند.
گفتنی است محمد محقق رئیس حزب وحدت اسلامی گفت که شهروندان افغانستان به این نتیجه رسیده اند که ما باید ضمن احترام به همه ادیان و ملیت های کشور، به سمت صلح حرکت کنیم. ملت افغانستان "هویت قومی ، زبانی و مذهبی" هر شهروند را پذیرفته است. ما طبق اعتقاد خود که میدانیم دین اسلام اصلی ترین دین در دنیا خواهد بود نباید با ایجا فرقه گرایی امت های اسلامی عزت و مقام دینمان را خدشه دار کنیم.
پیش از این ، مولوی عبدالسلام حنفی معاون دفتر سیاسی طالبان در قطر اظهار داشت: طالبان هیچگونه مشکلی با شیعیان ندارد و بسیاری از شیعیان و هزاره ها در مناطق تحت کنترل طالبان بدون هیچ مشکلی در حال زندگی کردن هستند و طالبان نیز از هر گونه مزاحمتی علیه آنها اجتناب می ورزد.

ارسال نظر

 
1