خبر فوری

 
 
سخنگوی ارتش پاکستان: بیش از یک نفر در فراری دادن احسان الله احسان نقش داشته اند
کد خبر :1855079454

13:15 1399/12/06


برچسب ها : احسان الله احسان, ارتش پاکستان, تحریک طالبان پاکستان, تروریست, تروریسم, سانحه مچ, شیعه, شیعیان هزاره, کویته,

سرلشکر بابر افتخار رئیس اداره روابط عمومی ارتش پاکستان با شرکت در یک نشست خبری گفت که بیش از یک نفر از نیروهای نظامی در فرار احسان الله احسان نقش داشتند. 11 تن از افراد مرتبط با حادثه تروریستی مچ (حمله به معدنچیان هزاره شیعه) دستگیر شده اند.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | سرلشکر بابر افتخار رئیس اداره روابط عمومی ارتش پاکستان با شرکت در یک نشست خبری گفت که بیش از یک نفر در فرار احسان الله احسان نقش داشتند.

احسان الله احسان سخنگوی سابق تحریک طالبان پاکستان (TTP) از بازداشت نظامی فرار کرده و متهم شد.

بابر افتخار افزود که برخی افراد در فرار احسان الله احسان نقش داشتند و علیه آنها اقدام شده است. نمی توانیم از تعداد افراد درگیر در این حادثه پرده برداریم. به زودی پیشرفت عملیات با رسانه ها به اشتراک گذاشته خواهد شد.

سخنگوی ارتش پاکستان در پاسخ به سوال یک خبرنگار گفت که ما نمی دانیم احسان الله احسان کجاست اما جستجوی وی در حال انجام است و بزودی اخبار مهم در این زمینه شنیده خواهد شد.

طبق گزارش رسانه ها سرلشکر بابر افتخار گفت که طبق اطلاعات وی، ادعایی که ملاله یوسف زئی از تهدیدها علیه خود بیان کرده  است متعلق به احسان الله احسان نیست.

لازم به ذکر است که سخنگوی ارتش پاکستان در تاریخ 17 آوریل 2017 در یک کنفرانس مطبوعاتی از بازداشت احسان الله احسان توسط ارتش پاکستان خبر داده بود و در تاریخ 26 آوریل همان سال اعترافات احسان الله احسان به نمایش عموم گذاشته شده بود.

احسان الله احسان در اعترافات خود گفته بود که وی برای سرویس اطلاعاتی هند (راء) کار میکرد. همچنین وی اسم اصلی خود را لیاقت علی بیان کرده بود و وی ساکن بخش مهمند ایالت خیبر پختون خوا بوده است. وی در اعترافات خود گفته بود که در دوران دانشجویی به عضویت تحریک طالبان پاکستان در آمده و پس از مدتی به عنوان سخنگوی این سازمان تروریستی در بخش مهمند فعالیت داشته است.

در فوریه سال 2020 یک پیام صوتی از احسان الله احسان در فضای مجازی پخش شد که در آن احسان الله احسان خبر از فرار موفقیت آمیز خود از دست ارتش پاکستان داده بود. همچنین در این پیام صوتی احسان الله احسان فاش کرد که طی یک سری توافقات با ارتش پاکستان در تاریخ 5 فوریه 2017 خود را تحویل سازمان های اطلاعاتی پاکستان داده بود. احسان الله احسان در این پیام صوتی افزود: "من این توافق را به مدت سه سال رعایت کردم اما آژانس های امنیتی پاکستان مرا به همراه همسر و فرزندانم بازداشت کردند. ارتش پاکستان به وعده های خود عمل نکرده و توافق را نقض کرد، پس از آن من مجبور به کار بر روی نقشه آزادی خود شدم. من در تاریخ 11 ژانویه 2020 موفق به فرار شدم و جزئیات بیشتری در مورد نهادهای اطلاعاتی و ارتش پاکستان و دستگیری و فرار خود را به زودی ارائه خواهم داد."

سرلشکر بابر افتخار اعلام کرد که 11 تن از افراد مرتبط با حادثه تروریستی مچ دستگیر شده اند.

 

 
سخنگوی ارتش پاکستان در پاسخ به سوال یک خبرنگار گفت که در رابطه با حمله و کشتار اخیر به جامعه هزاره دستگیری های مهمی صورت گرفته است که به زودی طی بیانیه ای اعلام خواهد شد.
 
رئیس روابط عمومی ارتش پاکستان تایید کرد که تلاش برای دستگیری مجدد احسان الله احسان در حال انجام است. افتخار گفت که بیش از یک نفر از نیروهای نظامی در فرار احسان الله احسان نقش داشته است.

ارسال نظر

 
1