خبر فوری

 
 
سخنگوی ارتش پاکستان: اقدام علیه گروه های تروریستی بدون هیچگونه فشار صورت گرفته است
کد خبر :1486769571

13:58 1397/12/15


برچسب ها : آصف غفور, جنگ هند و پاکستان, سخنگوی ارتش پاکستان,

سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرد اسلام آباد برای مبارزه با گروه های تروریستی، جدی است و این اقدام دولت پاکستان تحت فشار صورت نپذیرفته است، این تصمیم گیری بر اساس منافع عمومی پاکستان اتخاذ گردیده است.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز به نقل از خبرگزاری دنیا، سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرد اسلام آباد برای مبارزه با گروه های تروریستی، جدی است و این اقدام دولت پاکستان تحت فشار صورت نپذیرفته است، این تصمیم گیری بر اساس منافع عمومی پاکستان اتخاذ گردیده است.

ژنرال آصف غفور مسئول روابط عمومی ارتش پاکستان در گفتگو با برنامه خبری-سیاسی شبکه اردو زبان دنیا اظهار داشت: تصمیم ممنوع الفعالیت شدن حزب جماعت الدعوه و انجمن فلاح انسانیت در اوایل سال جاری میلادی اتخاذ شده بود، اما به صورت عملی اجرایی نگردید.

وی افزود: 7 تا 9 اسفند تنش ها میان پاکستان و هند به اوج خود رسید، در 7 اسفند ماه جنگنده های نیروی هوایی هند، حریم هوایی ما را نقض نمودند که پس از آن پاکستان نیز طی اقدام به هنگام 2 فروند از جنگنده های هند را منهدم و یکی از خلبانان را بازداشت نمود و سپس وی را تحویل مقامات هند داد.

ژنرال آصف غفور خاطر نشان کرد: تاکنون هیچگونه گفتگویی میان مقامات پاکستان و هند در خصوص خطوط مرزی مشترک صورت نگرفته است، تیراندازی نیروهای مرزبانی هند به سمت مواضع پاکستان همچنان ادامه دارد، پاکستان نمی خواهد امنیت منطقه را به خطر بیاندازد اما نیروهای ما آماده مقابله با هرگونه اقدام احتمالی هند علیه پاکستان هستند.

وی در ادامه با رد اتهامات هند علیه پاکستان مبنی بر نقش دولت اسلام آباد در انفجار انتحاری پولواما افزود: پاکستان هیچ نقشی در این حادثه تروریستی ندارد، با این وجود نخست وزیر پیشنهاد تحقیقات در صورت ارائه شواهد و مستندات، را ارائه داده است، اکنون با ارائه مدارک از سوی هند، تحقیقات در این زمینه آغاز شده است و وزارت خانه مربوطه در حال بررسی اسناد و مدارک است و در صورت نقش داشتن گروه خاصی در حادثه تروریستی پولواما دولت اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

وی گفت: طرح اقدام ملی(نوعی طرح مبارزه با تروریسم) از سال 2014 میلادی اجرایی شده است، تمامی احزاب و گروه های سیاسی موافق اجرای این طرح بودند اما آن طور که باید این طرح عملی نگردید، در این طرح مشکلات مالی عدیده ای نیز وجود داشت.

سخنگوی ارتش پاکستان ادامه داد: پاکستان از 15 سال گذشته در حال مبارزه با تروریسم است، ما پیرو دستورات شخص و یا دولت خاصی دست به اقدام نمیزنیم، اکنون وقت متحد شدن است و ما پاکستان را به همان سو خواهیم برد که لایق آن است، اصلاح و بهبود نظام به نفع پاکستان خواهد بود.

ارسال نظر

 
1