خبر فوری

 
سخنرانی وزیر امور خارجه پاکستان در نشت فوق العاده سازمان همکاری اسلامی در اسلام آباد
کد خبر :1083982022

13:20 1400/09/28


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و سازمان همکاری اسلامی, پنجاب, سخنرانی, شاه محمود قریشی, نشست, وزیر امور خارجه پاکستان,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی در اسلام آباد سخنرانی کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی در اسلام آباد سخنرانی کرد.

وی طی این سخنرانی به میهمانان خارجی حاضر در نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی «خوش آمدید» گفته و اعلام کرد: وضعیت اقتصادی افغانستان نیازمند توجه کشورهای اسلامی بوده و کشورهای اسلامی باید برای کمک به کشور برادر خود اقدام کنند.

وی افزود: مردم افغانستان دچار کمبود مواد غذایی و دارویی بوده و ما این نشست فوق العاده را برای آگاه کردن کشورهای اسلامی از این موضوع برگزار کرده ایم. ما از اعتماد و استقبال سازمان همکاری اسلامی به پاکستان به علت برگزاری این نشست فوق العاده تشکر می کنیم.

وی گفت: پاکستان 40 سال پیش نیز با موضوعیت افغانستان، نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی را برگزار کرد. پس از سال 1980، نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی بار دیگر در پاکستان درحال برگزاری است.

وی همچنین گفت: کشورهای جهان باید مسئله افغانستان را  با اولویتی بالاتر از همه ی مسائل پیگیری کنند. پاکستان مشغول حل بحران انسانی در افغانستان می باشد. نیمی از جمعیت افغانستان با مشکل کمبود مواد غذایی روبرو بوده و این بحران اقتصادی، منطقه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

ارسال نظر

 
1