خبر فوری

 
سخنرانی وزیر امور خارجه پاکستان در سازمان ملل/هرگونه حمله احتمالی هند را بی پاسخ نخواهیم گذاشت
کد خبر :1532277123

11:37 1397/07/08


برچسب ها : پاکستان, تروریسم, سازمان ملل متحد, شاه محمود قریشی, هند, کشمیر,

سخنرانی شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در خصوص موضوعات هند،کشمیر و افغانستان


نیویورک:به گزارش راز نیوز به نقل از اکسپرس نیوز،وزیر امور خارجه پاکستان در سخنرانی اجلاس مجمع عمومی گفت:هند از صبر و تحمل پاکستان سوء استفاده نکند،در صورت هرگونه حمله احتمالی هند،آن را بدون پاسخ نخواهیم گذاشت.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در سخنرانی شب گذشته خود به زبان اردو در هفتاد و سومین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت:مردم پاکستان برای ایجاد تغییرات پای صندوق های رای آمدند و در انتنخابات شرکت کردند تا بر اساس خواسته خود،دولت مورد نظر خود بر سر کار بیاورند.ما به رهبری عمران خان برای تبدیل پاکستان به یک کشور جدید مصمم هستیم.اکنون دنیا با یک دو راهی روبرو است،قدرت هایی که قصد منزوی کردن پاکستان را داشته اند،اکنون غالب به نظر می آیند اما پاکستان برای منافع ملی به هیچ عنوان کوتاه نخواهد آمد.

تغییر معیار و  ارزش های دنیا

وی گفت:اکنون ارزش های دنیا در حال تغییر هستند و صبر و تحمل به تنفر و بیزاری از یکدیگر تبدیل شده است و قدرت های لجام گسیخته دنیا در حال حکمرانی به جای قانون هستند و به جای ایجاد مسیرهای جدید برای توسعه کشورها،با آنان مقابله میشود،قدرت های دنیا در حال کاشت بذر کینه و دشمنی هستند و اشکال جدید امپریالیسم در حال گسترش است.

موضوع فلسطین همچنان در جای خود باقیست

شاه محمود قریشی در ادامه افزود:ابرهای تیره جنگ اقتصادی در حال پدیدار شدن در افق هستند،پس از جنگ جهانی دوم اتفاق نظر و تفاهم جای خود را به یک تفکر نظامی و جنگ طلبانه مبهم داده است و این موضوع برای امنیت جهانی بسیار خطرناک است.کینه و بیزاری در کنار اختلاف عقیده میان دولت ها و ملت ها نیز در حال گسترش است.مسئله فلسطین یکی از موضوعات اصلی  و مهم دنیا است که باید هرچه سریعتر حل و فصل شود.

هتک حرمت پیامبر اسلام(ص)،دل مسلمانان دنیا را به درد آورده است

وی در ادامه با اشاره به گستاخی های صورت گرفته علیه شان پیامبر اسلام گفت:هتک حرمت به پیامبر عظیم الشان اسلام(ص) موضوعی است که در انظار همه شما قرار گرفته است و شما به خوبی از آن مطلع هستید،انتشار محتوای اهانت آمیز علیه پیامبر اعظم(ص) دل های تمام مسلمانان دنیا را به رنج آورد،ما خواهان آن هستیم تا با استفاده از ظرفیت های موجود سازمان ملل، اختلافات و درگیری ها میان مذاهب را خاتمه بخشیم و با اسلام هراسی به شدت مقابله خواهیم کرد.

سیاست های خصمانه دولت مودی فرصت مذاکره را گرفت

وزیر امور خارجه پاکستان در ادامه سخنان خود با اشاره به اختلافات دیرینه میان پاکستان و هند گفت:ما خواهان آن هستیم تا از طریق مذاکرات مثبت و موثر و بر اساس شرایط برابر،اختلافات خود را با هند حل و فصل نمائیم.

توافقات صورت گرفته میان هند و پاکستان برای مذاکره میان دو کشور در حاشیه این اجلاس،فرصت مناسبی برای حل و فصل تمامی اختلافات دو طرف از طریق گفتگو بود.اما رفتار منفی و خصمانه دولت مودی باعث از دست رفتن موقعیت مذاکره برای سومین بار شد.

وی گفت:مقامات هند سیاست را بر امنیت ترجیح میدهند،آنان انتشار یک تمبر پستی را اساس اختلافات قرار داده اند،هند باید بداند مذاکرات تنها راه حل خاتمه بخشیدن مسائل دیرینه دو کشور است.

موضوع کشمیر باید بر اساس قطعنامه سازمان ملل حل و فصل شود

قریشی در خصوص مسئله کشمیر نیز به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت:موضوع کشمیر مانع اصلی برقراری امنیت در منطقه است که 70 سال از آن میگذرد.تا زمانی که قطعنامه سازمان ملل درباره موضوع کشمیر عملی نشود،امنیت در منطقه برقرار نخواهد شد.موضوع کشمیر لکه ننگی بر انسانیت است.

وی گفت:شهروندان کشمیر 70 سال که پایمال شدن حقوقشان را تحمل می کنند،گزارش اخیر سازمان ملل درباره موضوع کشمیر پرده از واقعیت برانداخته است و چهره واقعی دیکتاتوری و ظلم ارتش و دولت هند علیه مردم کشمیر را نمایان کرده است،ما از این گزارش سازمان ملل استقبال میکنیم.

کمیته آزاد برای بررسی قتل و غارت علیه مردم کشمیر تشکیل گردد

شاه محمود قریشی در ادامه گفت:هند نمیتواند به بهانه تروریسم،به کشت و کشتار مردم کشمیر ادامه دهد.ما خواهان تشکیل کمیته تحقیقاتی برای بررسی قتل مردم بیگناه کشمیر هستیم تا عاملان اصلی جنایت های صورت گرفته در کشمیر را شناسایی نماید. امیدواریم هند نیز این کمیته را بپذیرد.

به دلیل فعالیت های یک کشور،اتحادیه سارک غیر فعال شده است

وی در ادامه سخنان خود گفت:برخی از قدرت ها در حال فروش سلاح به صورت نامنصفانه در منطقه جنوب آسیا هستند،اما ما خواهان توقف اینگونه فعالیت ها هستیم.

وی گفت:به دلیل فعالیت های یک کشور،اتحادیه همکاری های جنوب آسیا موسوم به سارک غیر فعال شده است و ما به دنبال آغاز مجدد فعالیت های این اتحادیه هستیم تا از طریق آن بتوان برای خاتمه بخشیدن به فقر گام برداشت.

هند حامی مالی تروریست هاست و با آنان همکاری میکند

وزیر امور خارجه پاکستان با اتهام زنی به هند در خصوص حمایت از تروریسم گفت:پاکستان از 17 سال گذشته در حال جنگ با تروریسم است،ما با استفاده از 200 هزار نظامی ارتش،بزرگترین عملیات ضد تروریستی دنیا را انجام دادیم و تا کنون نیز همسایه شرقی ما(هند) در حال همکاری با تروریست هاست و از آنان پشتیبانی مالی میکند که کشته شدن هزاران بیگناه نتیجه اقدامات هند است.

ما حمایت های هند از توطئه اکسپرس و دیگر حملات تروریستی را فراموش نخواهیم کرد.

وی همچنین مسئولیت حمله تروریستی به مدرسه ابتدایی متعلق به ارتش در پیشاور و حادثه مستونگ را متوجه هند دانست و گفت: اسناد و مدارک اثبات سخنان خود را به سازمان ملل تحویل داده ایم.

کلبوشن جاسوس بازداشت شده هندی و اعترافات او همگی دال بر حمایت هند از تروریسم و عملیات های تروریستی در پاکستان است.

خواهان بازگشت رضایت مندانه مهاجرین افغان از پاکستان هستیم

شاه محمود قریشی با اشاره به نفوذ و گسترش در افغانستان گفت:پاکستان و افغانستان طرح اقدام ملی را جامه عمل پوشانیده اند.

وی در ادامه گفت:پاکستان مقصد اصلی پناهجویان افغان است،نقش و اهمیت پاکستان را از آن جا میتوان فهمید که پاکستان بیشترین تعداد پناهجویان افغان را نسبت به کشورهای دارای امکانات جای داده است.پاکستان از سالها به افغان ها پناه داده است و اکنون ما خواهان بازگشت رضایت مندانه و هرچه سریع پناه جویان افغان از پاکستان هستیم.

ارسال نظر

 
1