خبر فوری

 
 
سخنرانی وزیر امور خارجه پاکستان در اجلاس کشورهای عضو گروه دی 8
کد خبر :1498201812

15:10 1400/01/19


برچسب ها : اجلاس, اسلام آباد, پنجاب, سخنرانی, شاه محمود قریشی, گروه دی 8, وزیر امور خارجه پاکستان, ویدیو کنفرانس,

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان در هشتمین اجلاس شورای وزیران کشورهای عضو گروه دی 8 که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، سخنرانی کرد.


اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان طی سخنرانی در هشتمین اجلاس شورای وزیران کشورهای عضو گروه دی 8 که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، گفت: کشورهای عضو گروه دی 8 باید خود را بر اساس نیاز های بازار وفق دهند زیرا در چهارمین عصر صنعتی، توسعه اقتصادی بدون اتخاذ مدل جدید ممکن نخواهد بود.

وی افزود: این مدل جدید این است که سطح اقتصادی کشورهای عضو در بالاترین حد ممکن بوده و اقتصادی جهانی و وابسته به چند کشور به جای یک کشور باشد. ما باید ما باید نیاز بازارهای خود را تغییر دهیم.

وی گفت: گروه دی 8 برای توسعه صنعتی اقدامات مهمی انجام داده و پاکستان نیز در حال تلاش برای تقویت این نهاد می باشد. به دلیل شیوع ویروس کرونا مشکلات در سطح جهان افزایش یافته است. در این زمان با استفاده از توسعه صنعتی می توان بیکاری و مشکلات اقتصادی را کنترل کرد.

وی همچنین گفت: در عرصه دیجیتال رشدی قابل توجه و نابرابر در دوران معاصر میان کشورهای جهان بوجود آمده که شیوع ویروس کرونا موجب افزایش این نابرابری ها شده است. افزایش سطح دسترسی مردم و سهولت استفاده آن ها از فضای مجازی یک ضرورت مهم است.

وی در ادامه گفت: میزان قابل توجهی از جمعیت پاکستان را جوانان تشکیل داده اند به طوری که 60 درصد از جمعیت 220 میلیون نفری پاکستان را جوانان کمتر از 30 سال تشکیل می دهند که فراهم کردن شغل برای آن ها یک چالش بزرگ می باشد. در این زمان که توسعه صنعتی در پاکستان روندی افزایشی دارد نیاز به حمایت از ایده های جوانان احساس می شود.

وزیر امور خارجه پاکستان همچنین بیان کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا، در پاکستان نیز مانند دیگر کشورهای جهان بیکاری افزایش یافته اما پاکستان برای حل این موضوع در حال پرورش استعداد و توانایی های جوانان می باشد.

ارسال نظر

 
1