خبر فوری

 
سخنرانی نخست وزیر پاکستان در مجمع تجاری پاکستان و ازبکستان (تاشکند)
کد خبر :615598842

19:17 1400/04/24


برچسب ها : آفریقا, افغانستان, پاکستان و ازبکستان, تاشکند, تجارت, خاورمیانه, روابط دو جانبه, عمران خان, نخست وزیر پاکستان,

عمران خان نخست وزیر پاکستان طی سخنرانی در مجمع تجاری پاکستان و ازبکستان در تاشکند بیان کرد: صلح در افغانستان برای توسعه و شکوفایی منطقه بسیار مهم بوده و امیدوارم که افغان ها به زودی به یک توافق سیاسی برسند.


 

تاشکند: به گزارش راز نیوز | عمران خان نخست وزیر پاکستان طی سخنرانی در مجمع تجاری پاکستان و ازبکستان در تاشکند بیان کرد: صلح در افغانستان برای توسعه و شکوفایی منطقه بسیار مهم بوده و امیدوارم که افغان ها به زودی به یک توافق سیاسی برسند.

وی افزود :  پاکستان و ازبکستان روابط تاریخی ، فرهنگی و معنوی بسیار زیادی داشته و من این فرصت را داشتم که بعد از سال ها به ازبکستان سفر کنم  و مورد استقبال و خوش آمدگویی قرار بگیرم.

وی ادامه داد: امروز، من می خواهم به نخست وزیر ازبکستان و جامعه بازرگانی اطمینان دهم که این فقط آغاز کار بوده و امیدواریم که روابط ما همیشه رو به جلو حرکت کند. همچنین روابط تجاری بین دو کشور بستگی به ارتباط ما خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: راه آهن ترانس افغانستان یک پروژه بسیار مهم برای ازبکستان و پاکستان بشمار می آید و همچنین این پروژه، ازبکستان را به 220 میلیون پاکستانی و بنادر ما را به آفریقا و خاورمیانه متصل کرده و امکان دسترسی به بسیاری از بازارهای بین المللی را می دهد.

این پروژه پاکستان را به ازبکستان و آسیای میانه متصل و راهی برای فراتر رفتن از آن به ما خواهد داد، بنابراین ما نسبت به این پروژه بسیار خوش بین هستیم.

نخست وزیر پاکستان بیان کرد: برقراری صلح در افغانستان بسیار مهم و ما امیدواریم که یک حل و فصل سیاسی در آنجا انجام شود تا دو کشور بتوانند از طریق افغانستان به یکدیگر متصل و از آن بهره مند شوند.

وی افزود : هر زمان تجارت بین کشورهای همسایه افزایش یافت، سطح زندگی مردم بهبود می یابد، بنابراین این دیدار برای ما بسیار مهم و امیدواریم تجارت بین دو کشور موجب افزایش ارتباط میان پاکستان و ازبکستان شود و تعداد پروازها به ازبکستان نیز افزایش یابد.

سفر نخست وزیر پاکستان به ازبکستان در زمینه تجارت منطقه ای و دو جانبه ، روابط  و امنیت منطقه ای از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین در پی این سفر، توافق نامه های مهمی میان هر دو کشور به امضاء خواهد رسید.

این توافق نامه ها در زمینه های حمل و نقل محصول، همکاری های اتاق بازرگانی دو کشور، آموزش، فرهنگ و گردشگری خواهد بود.

ارسال نظر

 
1