خبر فوری

 
 
سخنرانی عمران خان و سفیر چین در مجمع سرمایه گذاری تجاری پاکستان و چین در اسلام آباد
کد خبر :1330559396

16:00 1400/10/13


برچسب ها : اسلام آباد, پاکستان و چین, پروژه سی پک, سخنرانی, سرمایه گذاری, سرمایه گذاری خارجی, سفیر چین, عمران خان, نخست وزیر پاکستان, نونگ رونگ,

عمران خان نخست وزیر پاکستان در مراسم افتتاحیه مجمع سرمایه گذاری تجاری پاکستان و چین در اسلام آباد سخنرانی کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | عمران خان نخست وزیر پاکستان در مراسم افتتاحیه مجمع سرمایه گذاری تجاری پاکستان و چین در اسلام آباد با حضور وزرای کشور پاکستان، مشاورین، معاونین و نونگ رونگ سفیر چین در پاکستان و همچنین مقامات این کشور سخنرانی کرد.

در این مجمع، پس از خوش آمد گویی نخست وزیر پاکستان به حاضرین در جلسه، اسناد مربوط به افتتاحیه سرمایه گذاری تجاری پاکستان و چین میان مقامات دو کشور مبادله گردیده شد.

وی در سخنرانی خود گفت: به منظور افزایش سرمایه گذاری در پاکستان، پیشنهادات جامعه تجاری مورد نیاز است و ایجاد این مجمع فرصتی را برای دولت فراهم می سازد تا مسائل مربوط به تجارت را به خوبی شناخته و مسائل پیش روی دولت را به سهولت حل کند.

وی ادامه داد: با ارائه تمامی تسهیلات ممکن به سرمایه گذاران چینی، اقداماتی برای تسریع در اجرای توافقات بین دو کشور در حال انجام است در همین حال، کشور بدون افزایش صادرات نمی تواند جلو برود و توسعه ملی با توسعه صنعتی پیوند خورده است، ما نیز به دنبال رفع موانع و تسهیل تجار و بازرگانان خارجی هستیم تا بتوانند به راحتی تجارت و سرمایه گذاری خود را در پاکستان انجام دهند همچنین ما بایستی ما بایستی برای توسعه کشور از انقلاب فناوری اطلاعات استفاده کنیم.

وی افزود: در سال گذشته با تعلق گرفتن امتیازات در بخش فناوری اطلاعات، صادرات فناوری اطلاعات دو برابر شده است. همچنین کشور چین به وسیله فناوری اطلاعات توسعه یافته است. همکاری و روابط ما با چین 75 ساله است و همیشه چین در سختی ها و مشکلات کنار پاکستان بوده است. همچنین اقتصاد پاکستان پس از ویروس کرونا به سرعت بهبود یافت. اما ویروس کرونا بر اقتصاد همسایگان ما من جمله ایران و هند به شدت تاثیر گذاشت.

وی ادامه داد: بایستی جلوی پولشویی گرفته شود زیرا پولشویی مشکل کشورهای فقیر را دوچندان می کند و سالانه یک تریلیون دلار از کشورهای فقیر به کشورهای ثروتمند منتقل می شود.

وی با بیان اینکه فاز دوم سی پیک بر روی روابط تجاری و بخش کشاورزی متمرکز است، گفت: ما از روش های قدیمی در بخش کشاورزی استفاده می کنیم. همچنین امنیت غذایی، آلودگی، برق، آب و مسائل دیگر با توجه به گسترش شهرها در حال ایجاد است. همچنین توسعه شهری چین قابل ستایش است و ما باید از آن بهره ببریم.

در ادامه این نشس، نونگ رونگ سفیر چین پس از خوش آمدگویی به حاضران در جلسه طی سخنرانی بیان کرد: کار بر روی پروژه ها از جمله انرژی، زیرساخت جاده تحت سی پیک در حال انجام است و پروژه سی پیک تغییر دهنده اوضاع نابسامان پاکستان خواهد بود همچنین فاز دوم سی پیک شامل صنعت، کشاورزی و همکاری های اجتماعی-اقتصادی است.

وی ادامه داد: حجم تجارت میان دو کشور دوست پاکستان و چین در سال گذشته افزایش یافته است و ایجاد این مجمع فرصتی را برای سرمایه گذاران دو کشور فراهم می کند تا با یکدیگر تعامل بیشتری داشته باشند.

همچنین پیش از این سخنرانی مستندی مبنی بر ارتقاء و دستاوردهای پروژه سی پیک برای حضاران در این مجمع به نمایش گذاشته شد.

ارسال نظر

 
1