خبر فوری

 
 
سخنرانی عمران خان در جمع چند هزار نفری پاکستانی های مقیم آمریکا
کد خبر :682248460

10:35 1398/04/31


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, عمران خان, نخست وزیر پاکستان, واشنگتن,

هزاران نفر از شهروندان پاکستانی مقیم آمریکا به منظور استقبال از عمران خان و حمایت از دولت در سالن اجتماع 20 هزار نفری «کاپیتال وان» واقع در شهر واشنگتن وی گرد هم آمدند.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز عمران خان نخست وزیر پاکستان که در صدر هیئت بلندپایه سیاسی در سفری سه روزه به آمریکا رفته است، شب گذشته در جمع چند هزار نفری شهروندان پاکستانی مقیم آمریکا حضور یافت و به ایراد سخنرانی پرداخت.

بر اساس جزئیات منتشر شده، هزاران نفر از شهروندان پاکستانی مقیم آمریکا به منظور استقبال از عمران خان و حمایت از دولت در سالن اجتماع 20 هزار نفری «کاپیتال وان» واقع در شهر واشنگتن گرد هم آمدند.

این اجتماع با تلاوت آیاتی چند از قرآن کریم آغاز شد و پس از نواخته شدن سرود ملی کشورهای پاکستان و آمریکا، سفر 22 ساله عمران خان از زمان فعالیت در ورزش کریکت و کاپیتانی تیم ملی کریکت پاکستان تا بر عهده گرفتن منصب نخست وزیری کشور پاکستان و تلاش های عمران خان در این مسیر در قالب کلیپ چند دقیقه‌ای نمایش داده شد.

عمران خان نخست وزیر پاکستان در این اجتماع چندین هزار نفری خطاب به پاکستانی های مقیم آمریکا با اشاره به بازداشت مقامات سیاسی سابق پاکستان به جرم فساد مالی اظهار داشت: در حالی که پادشاهان کشورهای خارجی برای آزادی این افراد، میانجیگری نموده‌اند، اما دولت برای هیچ یک از مفسدان اقتصادی استثنا قائل نخواهد شد، فساد مالی باعث گریز شرکت‌های خارجی از فعالیت در پاکستان و استخراج ذخایر معدنی شده است، من با مبارزه با فساد و خشکاندن ریشه آن به رشد و توسعه پاکستان کمک خواهم کرد، ما در حال مبارزه با نظام سلطه در درون سیاست و حضور خانواده‌ای و فامیلی در سیاست هستیم، هیچ کدام از دوستان و اقوام من در منصب‌های دولتی حضور ندارند.

وی افزود: تمامی سازمان‌ها و ادارات، مستقل و جدا از دولت مشغول فعالیت هستند و ما با قصد انتقام سیاسی علیه هیچ فردی اقدام به تشکیل پرونده ننموده‌ایم، سازمان‌های بازرسی و حسابرسی پاکستان بدون دخالت دولت در حال فعالیت هستند، ما با حسابرسی سران قدرت در پاکستان در حال بازگرداندن تمامی اموال و دارایی‌های تصاحب شده توسط سیاستمداران سابق هستیم و رایزنی‌ها با کشورهای خارجی در خصوص بازگرداندن اموال و دارایی‌های این افراد در خارج از کشور آغاز شده است.

وی با تقدیر از حضور بی‌نظیر شهروندان پاکستانی در این اجتماع و استقبال پرشور از هیئت سیاسی دولت پاکستان افزود: کشور خداداد پاکستان نعمت بسیار بزرگی از سوی خداوند است، پاکستان در حال گام زدن به سوی پیشرفت و توسعه است و پاکستان هر سال بهتر از سال گذشته خود خواهد بود؛ تمامی کشورهای توسعه یافته بر اساس موضوع شایسته سالاری به پیشرفت رسیده‌اند، شایسته سالاری در نظام جمهوری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و رهبری در نظام جمهوری نیز بر اساس شایسته سالاری جلوه گر می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به موضوع آموزش در پاکستان گفت: دولت در حال پیاده سازی نظام شایسته سالاری در بخش‌های مختلف کشور است، نظام ضعیف و ناکارآمد آموزش در کشور باعث جلوگیری از ورود افراد سطوح پایین دست به سطح‌های عالی و ارشد کشور شده است، ما در حال تلاش برای بهبود سازمان‌های آموزشی کشور و یکسان سازی نظام آموزش در سرتاسر کشور هستیم.

نخست وزیر پاکستان در ادامه با اشاره به پروژه ریکودک و حاشیه‌های ایجاد شده درباره آن خاطر نشان کرد: دستورات لازم برای پیگیری متوقف شدن پروژه ریکودک صادر شده است، در منطقه ریکودک نزدیک به 200 میلیارد دلار ذخایر معدنی وجود دارد و در منطقه «تَر» نیز نزدیک به 180 میلیارد تن ذخایر زغال وجود دارد اما با توجه به فساد و اختلاس در سازمان‌های پاکستان، شرکت‌های خارجی حاضر به فعالیت در این بخش و استخراج این ذخایر نیستند.

ارسال نظر

 
1