خبر فوری

 
 
سخنرانی عمران خان در اجلاس «انجمن جاده و کمربندی» چین
کد خبر :1736291338

11:25 1398/02/06


برچسب ها : پاکستان و چین, پروژه سی پک, پکن, عمران خان, نخست وزیر پاکستان,

عمران خان نخست وزیر پاکستان در دومین اجلاس «انجمن جاده و کمربندی برای همکاری های بین المللی» چین موسوم به BRF به ایراد سخنرانی پرداخت.


 

پکن: به گزارش راز نیوز عمران خان نخست وزیر پاکستان در دومین اجلاس «انجمن جاده و کمربندی برای همکاری های بین المللی» چین موسوم به BRF به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی در این اجلاس به منظور اجرایی نمودن هرچه بهتر پروژه سی پیک و بهره مندی مردم پاکستان از نتایج این پروژه، 5 نکته اساسی را مطرح نمود.

عمران خان در شرح این نکات گفت: تلاش مشترک برای کاهش تاثیرات تغییرات جوی و آب و هوایی، گسترش و رونق گردشگری، برنامه جامع مشترک برای مبارزه با فساد اقتصادی در بین مقامات، تخصیص منابع مالی برای پایان دادن به فقر و ایجاد فضای مناسب کسب و کار و سرمایه گذاری از جمله نکاتی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

وی افزود: پروژه اقتصادی مشترک پاکستان و چین(سی پیک) در حال حرکت به سمت فاز دوم خود است که در آن مناطق ویژه اقتصادی ایجاد خواهند شد، با پروژه کریدور اقتصادی چین-پاکستان بحران انرژی رو به کاسته شدن است و با همکاری چین، گوادر در حال تبدیل شدن به مرکز تجاری دنیا می باشد.

نخست وزیر پاکستان خاطر نشان کرد: پروژه «یک خطه، یک شاهراه» برای گسترش گردشگری، با اهمیت است و پاکستان نخستین شریک چین در این پروژه اقتصادی است، توافقنامه تجارت آزاد میان پاکستان و چین بسیار گرانبها و با اهمیت خواهد بود، ما خواستار همکاری با چین در بخش های مختلف از جمله زیرساخت، راه آهن، آی تی و انرژی هستیم و علاوه بر آن، همکاری چین در بخش های کشاورزی، بهداشت و آموزش را خواستاریم.

وی در ادامه سخنان خود خبر داد: ما برای خاتمه بخشیدن به فقر و تهیدستی، برنامه ای تحت عنوان «احساس» را راه اندازی نموده ایم و به منظور ایجاد فضای مناسب در شهرها نیز پروژه کاشت 10 میلیارد درخت در نقاط مختلف پاکستان را آغاز نموده ایم.

عمران خان در ادامه، بر مقابله جدی با فساد اداری و اقتصادی در میان مقامات و سازمان های دولتی پاکستان تاکید کرد و گفت: دولت برای مبارزه با فساد در بخش های دولتی اقدامات اساسی را انجام داده است زیرا فساد در بخش های دولتی باعث نابودی پروژه های توسعه ای شده است.

نخست وزیر پاکستان با دعوت از حضار این اجلاس برای سرمایه گذاری در پاکستان گفت: ما برای توسعه اقتصادی، تسهیلاتی را به بخش خصوصی اختصاص داده ایم و پاکستان فرصت های بسیار جذابی را برای سرمایه گذاران خارجی فراهم نموده است.

وی افزود: شرکت در دومین اجلاس «انجمن جاده و کمربندی» باعث افتخار برای من است، زیرا این انجمن وسیله ای برای گسترش روابط و همکاری های اقتصادی است و من قدردان حمایت های بی بدیل چین از پاکستان هستم.

عمران خان در پایان سخنان خود گفت: تلاش های ما برای دنیای توسعه یافته و امن ادامه دارد و پاکستان تمام تلاش خود برای ایجاد امنیت و ثبات در منطقه را به کار خواهد گرفت.

ارسال نظر

 
1