خبر فوری

 
 
سخنرانی سفیر پاکستان در نشست بررسی روابط پاکستان و آمریکا
کد خبر :1957773763

17:26 1400/11/03


برچسب ها : پاکستان و آمریکا, دکتر اسد مجید خان, سخنرانی, سفیر پاکستان, نشست بررسی روابط پاکستان و آمریکا, واشنگتن,

دکتر اسد مجید خان سفیر پاکستان در آمریکا در نشست بررسی روابط پاکستان و آمریکا که با همکاری انجمن آمریکایی خدمات خارجی در سراسر جهان و با مدیریت جان براد شاو مدیر اجرایی بنیاد بیکن هاوس برگزار شد، سخنرانی کرد.


واشنگتن: به گزارش راز نیوز | سفارت خانه پاکستان در آمریکا اعلام کرد: دکتر اسد مجید خان سفیر پاکستان در آمریکا در نشست بررسی روابط پاکستان و آمریکا که با همکاری انجمن آمریکایی خدمات خارجی در سراسر جهان و با مدیریت جان براد شاو مدیر اجرایی بنیاد بیکن هاوس برگزار شد، سخنرانی کرد.

جان براد شاو مدیر اجرایی بنیاد بیکن هاوس طی سخنرانی در افتتاحیه این نشست گفت: این نشست دارای اهمیت بالایی به علت هفتاد و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین پاکستان و آمریکا، می باشد.

سفیر پاکستان نیز طی سخنرانی در این نشست گفت: روابط پاکستان و آمریکا باید علاوه بر مسائل امنیتی، در چارچوب وسیع تری توسعه یابد. آمریکا برای پاکستان یک شریک مهم بوده و در حال حاضر بزرگترین بازار صادراتی پاکستان و منبع اصلی حواله های خارجی می باشد.

وی افزود: جوانان با استعداد پاکستانی در حال ایفای نقش های مهمی در مراکز آموزشی آمریکا می باشند. کمیته پاکستان-آمریکا از لحاظ سیاسی فعال بوده و پل ارتباطی دو کشور می باشد. پاکستان خواستار روابط گسترده و پایدار با آمریکا بوده و دو کشور از طریق تجارت، سرمایه گذاری و روابط مردم دو کشور با یکدیگر در ارتباط هستند.

وی همچنین گفت: اکنون تمرکز پاکستان بر اقتصاد ژئوپولیتیکی بوده و برای گسترش یکپارچگی تجارت و اقتصاد منطقه ای، از زیرساخت های اتصال به طور کامل بهره می برد. پاکستان، آمریکا را یک شریک استراتژیک می داند. پاکستان با قرار گرفتن در یک مکان مهم و استراتژیک جغرافیایی که محل تلاقی آسیای مرکزی و آسیای جنوبی می باشد، بازاری با جمعیت 220 میلیون نفری را در خود جای داده است.

وی سپس گفت: جوانان پاکستان بسیار با استعداد بوده و سیاست های پاکستان در زمینه انرژی برای شرکت های آمریکایی دارای تخصص در زمینه در انرژی های تجدید پذیر، فرصت مناسبی به وجود آورده است. آمریکا از طریق همکاری با شرکت مالی توسعه پاکستان می تواند روابط تجاری در مرز پاکستان و افغانستان را افزایش دهد.

وی بیان کرد: توسعه روابط تجاری می تواند به بازسازی افغانستان کمک کند. عمران خان نخست وزیر پاکستان خواستار روابط دوستانه با هند بوده اما نخست وزیر هند و حزب حاکم در این کشور افراطی بوده و خصومت با پاکستان را در دستور کار دارند. مسئله ی کشمیر باید مطابق با قوانین شورای امنیت سازمان ملل حل شود.

ارسال نظر

 
1