خبر فوری

 
 
سخنرانی سردار ایاز صادق در نشست کمیسیون مشترک بین دولتی پاکستان و قزاقستان
کد خبر :228279140

17:00 1401/10/02


برچسب ها : افزایش روابط, پاکستان و قزاقستان, روابط تجاری, روابط دوجانبه, سردار ایاز صادق, همکاری دوجانبه, وزیر امور اقتصادی پاکستان,

سردار ایاز صادق وزیر امور اقتصادی پاکستان طی شرکت در مراسم یازدهمین نشست کمیسیون مشترک بین دولتی پاکستان و قزاقستان، سخنانی را ایراد کرد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز | سردار ایاز صادق وزیر امور اقتصادی پاکستان طی شرکت در مراسم یازدهمین نشست کمیسیون مشترک بین دولتی پاکستان و قزاقستان، سخنانی را ایراد کرد.

در این دیدار سردار ایاز صادق بر فرصت ها و ظرفیت گسترده روابط تجاری، سرمایه گذاری، کشاورزی، علم و فناوری میان دو کشور اشاره کرد و گفت: بخش کشاورزی پاکستان و قزاقستان 20 درصد از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد.

وی بر ضرورت توسعه روابط جاده ای، بهره برداری از منابع طبیعی، اتصال از طریق راه آهن و هوایی میان پاکستان و قزاقستان تاکید کرد و گفت: در سال 2022 حجم تجارت بین دو کشور تنها 163 میلیون دلار بوده که شامل 163 میلیون دلار صادرات از پاکستان و 56 میلیون دلار واردات از قزاقستان می باشد.

وی همچنین توافق زودهنگام تجارت ترانزیتی بین دو طرف را عاملی مهم در توسعه روابط خواند و افزود: برگزاری منظم جلسات شورای تجاری مشترک و تسهیل کسب و کارها برای معرفی محصولات در بازارهای یکدیگر نیز می تواند نقش مهمی در ارتقای تجارت دوجانبه ایفا نماید.

سردار ایاز صادق در ادامه این دیدار کمیسیون مشترک بین المللی را زمینه محکمی برای تقویت روابط اقتصادی موجود از جمله سرمایه گذاری و تجارت به نفع مردم توصیف کرد و گفت: تجارت و سرمایه گذاری در پاکستان رو به رشد می باشد و انعقاد قرارداد های مختلفی با قزاقستان منجر به پیشرفت آن نیز خواهد شد.

وی در این نشست شراکت قزاقستان در پروژه کریدور اقتصادی چین پاکستان (CPEC) را مؤثر خواند و بیان کرد: همکاری در زمینه آموزش عالی نیز می تواند از طریق امضای تفاهم نامه بین دانشگاه های مختلف و تبادل اساتید و دانشجویان افزایش یابد.

ارسال نظر

 
1