خبر فوری

 
سخنرانی رئیس مجلس سنا پاکستان در کنفرانس مجازی قرقیزستان
کد خبر :680150913

15:42 1399/09/20


برچسب ها : پارلمان قرقیزستان, پاکستان و قرقیزستان, رئیس مجلس سنا, رئیس مجلس سنای پاکستان, سفیر قرقیزستان, قرقیزستان, مبادلات تجاری, محمد صادق سنجرانی, همکاری دوجانبه, وزیر امور خارجه قرقیزستان,

محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان در کنفرانس مجازی قرقیزستان که با حضور وزیر امور خارجه، نمایندگان پارلمان و سفیر قرقیزستان برگزار شد با تأکید بر اهمیت پروژه سی پیک خواهان افزایش مبادلات تجاری بین پاکستان قرقیزستان شد.


 

اسلام آباد: به گزارش راز نیوز| محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان در کنفرانس قرقیزستان که به صورت مجازی با موضوعیت "پاکستان و قرقیزستان در عصر هماهنگی و نقش جاده ابریشم" برگزار شده بود شرکت کرد.

رئیس مجلس سنا پاکستان در سخنرانی خود در این کنفرانس با بیان اینکه این کنفرانس فرصتی برای بحث در مورد اطلاعات مهم فراهم کرده است اظهار داشت که با وجود روابط برادرانه و نزدیک پاکستان و قرقیزستان حجم تجارت بین این دو کشور بسیار اندک است و نیاز فوری داریم که حجم مبادلات تجاری بین این دو کشور افزایش یابد.

وی افزود که توافقات تجاری و اقتصادی دوجانبه باید اجرا شوند و دوره کنونی یک دوره هماهنگی است، ما باید از فرصت های هماهنگی برای پیشبرد روند توسعه استفاده کنیم. طرح کمربند و جاده (BRI) فرصت هایی را برای کشورهای آسیای میانه فراهم می کند تا از کریدور اقتصادی نهایت استفاده را ببرند. پروژه سی پیک (CPEC) فرصت های جدیدی را برای ارتباط پاکستان با منطقه برای پاکستان ایجاد کرده است.

محمد صادق سنجرانی با تأکید بر اینکه پروژه سی پیک (CPEC) باعث تعیین قدرت منطقه میشود گفت: پروژه سی پیک (CPEC) نقشی اساسی در برقراری ارتباط با آسیای مرکزی، آسیای جنوبی، خاورمیانه، آفریقای شمالی و اروپا خواهد داشت. از این پروژه بیش از سه میلیارد نفر سود خواهند برد. پاکستان کشوری صلح آمیز است و برای صلح فداکاری های زیادی کرده است.

رئیس مجلس سنای پاکستان خاطر نشان کرد که پاکستان اهمیت صلح، توسعه و رفاه در منطقه را درک می کند. پاکستان از روند صلح افغانستان در همه سطوح همیشه حمایت کرده است. صلح و امنیت برای افزایش هماهنگی و همکاری در منطقه بسیار مهم است. پاکستان تلاش می کند تا با کشورهای آسیای میانه ارتباط برقرار کند و حمل و نقل اقتصادی و مالی را سرعت بخشد. پاکستان و قرقیزستان روابط دوجانبه را بسیار مهم می دانند و ما باید برای توسعه اقتصادی تحت کریدور اقتصادی همکاری کنیم.

رئیس سنا از تلاش برگزارکنندگان کنفرانس و مرکز تحقیقات صلح لاهور قدردانی کرد و گفت که این کنفرانس در وضعیت بسیار مهمی برگزار شد.

شایان ذکر است در این کنفرانس مجازی وزیر امور خارجه قرقیزستان، نمایندگان پارلمان و سفیر آذربایجان نیز حضور داشتند.

ارسال نظر

 
1