خبر فوری

 
سخنرانی رئیس سنای پاکستان در آذربایجان: ما مصمم در زمینه صلح، توسعه و رفاه جهانی هستیم
کد خبر :1114357438

11:57 1401/04/10


برچسب ها : پاکستان و آذربایجان, رئیس مجلس سنا, رئیس مجلس سنای پاکستان, روابط دوجانبه, صادق سنجرانی, فلسطین, محمد صادق سنجرانی, هیئت پارلمانی, کشمیر, کنفرانس,

محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان در راس یک هیئت پارلمانی که به منظور شرکت در کنفرانس "شبکه پارلمانی جنبش عدم تعهد" به آذربایجان سفر کرده است، طی سخنرانی در این کنفرانس، ضمن تاکید بر تسریع در اقدام همکاری منطقه ای اظهار داشت...


باکو: به گزارش راز نیوز| محمد صادق سنجرانی رئیس مجلس سنای پاکستان در راس یک هیئت پارلمانی که به منظور شرکت در کنفرانس "شبکه پارلمانی جنبش عدم تعهد" به آذربایجان سفر کرده است، طی سخنرانی در این کنفرانس، ضمن تاکید بر تسریع در اقدام همکاری منطقه ای اظهار داشت: اهداف مشترک توسعه را می توان از طریق همکاری در تجارت، انرژی، کشاورزی و سایر بخش ها برای توسعه و شکوفایی منطقه محقق کرد.

براساس گزارش سنا، صادق سنجرانی در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه روابط برادرانه میان پاکستان و آذربایجان بر تشابهات مذهبی و فرهنگی استوار هستند و تبادل هیئت های عالی رتبه تجلی امر مهم دانستن مشارکت قوی و برادرانه توسط هردوکشور است، ابراز امیدواری کرد که این روابط برادرانه با همان اشتیاق و روحیه بالا را برای توسعه مشترک حفظ خواهیم کرد و نتایج خوب این کنفرانس منجر به ارائه پیشنهادهایی برای همکاری در جهت صلح، توسعه و رفاه می شود.

وی گفت: این کنفرانس در موقع مهمی منعقد شده است، زمانیکه علاوه بر آنکه از آزادی آذربایجان مدت 30 سال می گذرد، بلکه روابط دیپلماتیک دو کشور پاکستان و آذربایجان نیز 30 ساله شده اند و این یک لحظه تاریخی است.

سنجرانی این جنبش را بستری در سطح جهان برای گسترش صلح عنوان کرد و افزود: عصر مدرن به سرعت به سمت جهانی شدن، هماهنگی و همکاری پیش می رود و در عین حال جهان باید این درس را بیاموزد که جنگ ها چیزی جز ویرانی به ارمغان نمی آورند و در این زمینه برای دستیابی به صلح، امنیت و توسعه نیازمند ارتقای همکاری های چندجانبه هستیم. وی با برجسته سازی مسائل و بحران های حقوق بشری در سطح جهان، اتخاذ یک استراتژی مشترک برای مقابله با این بحران ها را امری ضروری دانست و گفت: پاکستان مطابق با منشور سازمان ملل متحد از حق خودمختاری و راه حل های مسالمت آمیز برای مسائل و مشکلات حمایت می کند. سکوت درمورد کشمیر و فلسطین امری برخلاف فلسفه این جنبش می باشد. حق استقلال و آزادی یکی از حقوق اساسی انسانی است و ما باید مسائل کشمیر و فلسطین را در چارچوب حقوق بشر، انسانیت و تجاوز نگاه کنیم.

رئیس سنای پاکستان با اظهار این موضوع که پاکستان همواره برای مظلومان جهان صدا بلند کرده و تبعیض براساس نژاد و مذهب را محکوم می کند، افزود: اسلام همزیستی و مدارا می آموزد، درحالیکه احترام به ادیان، عقاید، فرهنگ ها، نژاد ها و قوانین به وضوح در آموزه های اسلامی بیان شده است. ما باید به مبارزه با اسلام هراسی بپردازیم، زیرا نه تنها مسلمانان بلکه صلح جهانی را نیز تهدید می کند. وی توهین به پیامبر اکرم در هند را منافی با اصول انسانی قرار داد و ابراز داشت: این اقدام برخلاف اصول اساسی این جنبش نیز می باشد. وی در مورد تروریسم اظهار داشت که پاکستان درحال مبارزه با تروریسم می باشد و تاکنون بیش از 70 هزار قربانی داده است و اقتصاد پاکستان نیز در این مبارزه متحمل خسارت چند ده میلیارد دلاری شده است. پاکستان درحال تلاش برای دستیابی به اهداف توسعه پایدار می باشد و ما مصمم در زمینه صلح، توسعه و رفاه جهانی هستیم.

ارسال نظر

 
1